Yang sudi menjengah...TQ

Friday, June 26, 2009

Gua dah lambat pergi kerja

Gua dah janji dengan bos nak datang awal sebab ader function filem AUSTRALIA tajaan salah satu air kencing syaitan ; ARAK. Gua tak suke sebenarnya, tapi dah gua makan gaji kan, jadi nak taknak kena la juga kerja. Samad dah kol tanya kat mana. Gua tak tau nak jawab ape. Motor ok, badan sihat tapi gua lambat gak. Sebab apa??!!Tunggu mamat nie; PIAN..!!!

Pian..!!
Pian..!!!
Pian..!!!!

Perghhh...!!! Mamat ni kalau berciap memang macam babi nak pergi pasar. Gua dah 10 minit tunggu. Tak siap2 lagi. Nak marah dah besar. Dah la menumpang orang pulak, buat lambat lagi. Kang tak pasal2 gua pulak yang kena sekali. Gua dah panas!! Baran gua dah menyentap nak maki beliau.

"Woi mangkuk!! dah la tu. nak bersiap apa lagi. Dah lambat ni," jerit gua walaupun gua cuma berada 2 kaki dari pintu bilik beliau.

"Ok2...Dah siap..!! Jom, dah lambat gila ni..!!!" balas Pian.

Uiks, boleh pulak dia cakap macam tu. Gua yang tunggu dia. Pian Babi..!!!

Gua dengan Pian pun turun la pergi kat parking motor. Gua amek helmet. Pian pun amek helmet. Gua duduk, tekan butang hidupkan skuter EGO keluaran YAMAHA milik member gua. Lupa bagitau skuter kaler hitam. Kadok punya. Belum sempat gua nak ajak Pian naik, tiba2 beliau bersuara..

"K****, bagi aku bawak la. Aku dah lambat ni,"
"Apahal pulak. Ko lambat aku pun lambat. Sama je la sapa bawak pun," balas gua dengan penuh kehairanan.

Dengan muka yang serius gila babi, macam babi tengah jawab MUET, Pian terus duduk kat tempat penunggang. Gua terpaksa ke belakang. Gua pelik.!!! Pelik lagi..!!!

Huh.!! Sampai tempat kerja. lambat 30 minit dari jadual asal. Sampai parking motor, gua tanya Pian lagi. Muka gua memang ketat habis la bengang punya pasal dengan Pian tadi.

"Pian, apahal lu nak sangat bawak motor ni tadi?" tanya gua.
"Ko takpa, asal masuk kerja malam. Lambat takpa. Aku ni memang kena masuk sekarang. Tak leh lambat. So aku kena bawa motor" Pian jawab.

Pelik..!!
Pelik gampang..!!

"Huh??!! So apa kaitannya dengan masuk kerja lambat?" tanya gua lagi dengan tahap kehairanan gila memuncak.

Dengan selamba, siap senyum sinis lagi Pian jawab:

"Kalau aku dok depan, aku sampai dulu. Kalau aku dok belakang, ko yang bawak motor nanti ko yang sampai dulu. So sekarang ni aku yang sampai dulu. Aku awal sikit la dari ko.Paham??"


Walaupun gua tergelak jugak, tapi gua sempat bagi bonus penyepak kat bontot Pian tu. Pian babi..!!!




Free Signature Generator

14 comments:

  1. HAHAHA... serius lawak beb... hahaha... Bagus2... HAHAHA

    ReplyDelete
  2. erk....
    aku nak gi hantuk kepala kat dinding jap....

    ok...cultural shock dah hilang...hehehe

    ps...aku nak sgt tgk babi jawab muet...

    ReplyDelete
  3. john:
    yeah..lawak time gua kerja dulu..



    nurain:
    arrrgghhhh....!!!!!!!!!




    patungcendana:
    jangan hantuk kat diding..bak sini gua sekeh...

    huh??!! pi masuk hutan ada babi amek STPM lagi..

    ReplyDelete
  4. hahaha...lawak bai.. gile ah!

    ReplyDelete
  5. sekeh tak best...hantuk kat dinding la best...terus high...ahahaha

    ReplyDelete
  6. nor zaisi;
    lawak atau tidak sekadar hiburan menghilang buhsan anda...haha



    patungcendana:
    dinding takda perasaa..gua bleh bg perasaan geram..so sekeh kaw2..

    ReplyDelete
  7. wah...sekeh kaw2...macam best je...hehe

    ReplyDelete
  8. lu nak kena tempeleng...?apesal lu bikin cite sampai gua bole terbalik2....siutttttttt!

    ReplyDelete
  9. patungcendana:
    wa sekeh lu dulu..klu best lu sekeh wa balik..



    gua_stomek:
    tempeleng je..gua memang bongok...hahaha...lu tebalik nape..hahaha..

    ReplyDelete
  10. kesiannyer si pian tu..
    sengal sungguh..

    ReplyDelete
  11. patungcendana;
    haaaa tau takut..ngeh3..




    sayang husni:
    pian tak kesian sangat..gua ni lagi kesian..kene loyer buruk..

    ReplyDelete
  12. re:...dimana patung cendana tidur,
    kat citu gua takleh tido..

    boleh je...kau tidur bahagian laut
    aku tudur bahagian langit...ok?

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!