Yang sudi menjengah...TQ

Wednesday, June 10, 2009

Marah betul si Samad tu... (kisah 1)

Samad cepat2 turun dari tingkat 6M. Cergas die ke bahagian checkpoint. Dengan muka yang agak bengang dah marah die bergegas membuka semua laci yang ada.

"Gedegangg..!!!!" kuat betul bunyi laci yang di hempas masuk. Semua pekerja yang ada kat situ terkesima sebentar dek perangai Samad yang lain macam tadi. Gua pun dah tersentak sekejap.

"Apahal si Samad ni??" bentak hati gua. Jarang kejadian macam ni berlaku kat Samad. Nampak sangat ada sesuatu yang menggangu beliau.

Bingung....
Semua bingung....
CCTV pun naik bingung dah...

Tiba2..

"Babi..!!"
"Celaka.."
"Haram jadah betul la.."


"Ish..Kes berat ni..Nak tegur ke tak nak..." bisik hati gua lagi.


Selalu kalau beliau turun dari atas beliau akan berkaraoke sendiri sebab cita2 beliau nak jadi penyanyi. Pergi ujibakat Akademi Fantasia tapi tak lepas. So menyanyi sorang2 je la beliau.

Tiba2 lagi..

"Babi..!!"
"Celaka.."
"Haram jadah betul la.."

Gua dah tak tahan. Gua pun tanya.

"Apahal Samad?? Marah semacam jek. Macam hilang bini jek. Cari apa??" tegas gua dengan penuh kehairanan.

"Babi betul la.. Sapa la yang amik pen aku..Aku dah la kena tulis Piracy ni...nanti sir cek, mampos aku kena marah...bangsat betul la.." balas samad dengan nada yang agak tinggi dari biasa. Seperti tinggi sedikit dari nada A minor.

Tiba2 lagi...

"Babi..!!"
"Celaka.."
"Haram jadah betul la.."

Ish gua dah tak tahan. Nak je gua lempang beliau kan. Nak cari barang jangan la maki2 sampai pelanggan pun dengar. Malu la beb. Gua yang kat tepi pun naik malu beb. Pakai smart2 tapi mencarut tak tentu pasal.

Tiba2 lagi...

"Babi..!!"
"Celaka.."
"Haram jadah betul la.."

Ish..Gua memang tak tahan dah. Gua tanya kawan gua yang lain kenapa dengan mamat ni. Diorang cakap dari atas tadi asyik dok maki2. Budak2 tanya pun panas baran semacam je. Semua tak berani nak tegur apatah lagi bergurau senda.

Akhirnya gua pun nekad. Gua dah tak tahan dengan si Samad ni. Dok maki2. Gua pua terus meluru ke arah beliau, dan dengan tiba2...

"Gedebuk..!!!!" satu tamparan hangat yang agak kuat singgah di dada Samad. Dengan tidak semena2 terbatuk si Samad tadi.

Pelik!!!

"Tepuk dengan tangan ja. Kenapa sakit macam kena sesuatu??'

Di gosok2 dadanya. Ada benda..!!!

Pedih!!

Tiba2..!!

"Yeayyyy..!!!" jerit Samad.

Sebatang pen diangkat ke langit. Pen dari bahagian dada bajunya. Yang terselit dari pagi lagi. Pen yang di cari2 nya..

"Entah la Samad oi..."

Free Signature Generator

9 comments:

  1. hahah
    samad tu mmg macm tu
    sial jek ka..kelam kabut..

    ReplyDelete
  2. hahaha weh kisah benau ke ni? teruk giler adehh laaa

    ReplyDelete
  3. salam


    tak pasal2 babi ke maki...ahahaha...:-)

    re:...

    nak follow?...apa maksudnya tu?

    ReplyDelete
  4. neoon..
    memang kisah benau..mase aku parttime kat wayang dulu..huhuhu...mamai tu samad tuh..



    Patung cendana.
    ya la nak follow...u kan budak2 paradoks..
    huhu senang nak tau ader update.. page u tadak widget utk follow kan..

    ReplyDelete
  5. patung cendana.

    maki ke babi ke yg samenye perkataan kesat..wakaka

    ReplyDelete
  6. page aku takde widget untuk follow...huhuhu

    kalau tukar babi jadi ulat bulu ke...tak bunyi kesat sangat kan...hehehe

    ReplyDelete
  7. bro aloy.
    tu r gua pun kadan2 mcm tu..



    cendana
    tu la ssh nk klik nak fllow..huhu

    kalau ulat bulu tak sama dengan tahap kemarahan SAMAD..xpe len cite gua tukar..

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!