Yang sudi menjengah...TQ

Monday, June 8, 2009

Anu anu.....

Ini Adalah Kisah Benar...

Pada zaman dahulu, tinggallah seorang pemuda miskin yang bernama Anu di sebuah Kampung yang diberi nama Kampung Keramat Sangat. Alkisahnya kampung tersebut berada di bawah jajahan Baginda sultan Munawa Al Munawer Putra Si Musawa Al Farah AF 2 dan lebih dikenali dengan nama Sultan Munir...Dengan kemiskinan yang amat sangat maka si Anu pon telah berkelakuan dengan amat baik sekali malah disegani oleh sekalian masyarakat setempat di situ. Kerjanya hanyalah menghantar sebiji nangka yang ranum untuk santapan Puteri Sultan Munawa iaitu Puteri Kesum Teratai Kembang di Parit atau lebih dikenali dengan nama Puteri Som..Bertahun2 lamanya si Anu bekerja dengan sultan, namun beliau masih tidak dapat melihat raut wajah puteri sultan tersebut yangdi katakan seksi, mantopppp dan sebagainya...Hajat di hati biarlah beliaua dapat melihat raut wajah gadis yang memesan nangkanya...Maklumlah, Si Anu ni miskin, macammana sultan nak bagi jumpa dengan puterinya...

Maka pada suatu hari, Si Anu telah meminta kebenaran daripada sultan untuk menghantar sendiri buah nangkanya kepada puteri.. Maka Si sultan pun membenarkan dengan beberapa syarat dikenakan. ..Apa lagi melompat riang la si Anu...Lalu di bwakannya sedulang isi nangka yang ranum dengan warna keemas-emasan ke dalam bilik tuan Puteri Som...Berdebar jantungnya, gugup ;takut-takut kalau tuan puteri tidak senang dengan kehadirannya...Segala syarat telah dipatuhi, harap-harap semuanya berjalan lancar...

eeekkkkkkk......pintu bilik Puteri Som di tolak...

"Wah indah benar biliknya, mesti seindah rupa tuannya juga"bisik hati si Anu..
"Jemput la masuk kanda Anu," sapa ramah tuan puteri...

Dipendekkan cerita, bermula hari tersebut, maka kedua-dua insan ini telah jatuh cinta...sehingga sepurnama lamanya mereka bermain cinta tanpa pengetahuan sultan... Nak kawin takut sultan tak bagi, maka dengan berlandaskan nafsu syahwat umpama syaitan maka keterlanjuran pun berlaku di situ...Perbuatan zina yang haram telah berlaku di antara dua insan yang hanya bergelar kekasih...sehinggalah suatu hari...

"Kanda, dinda mengandung",kata Puteri Som..
"Eh dinda tak makan Pil perancang yang kanda beri?" balas Si Anu...

"Tak,dinda ingin merasai bagaimana perasaan mengandung. Orang cakap seronok bergelar ibu," jelas puteri lagi...

Anu bingung..."kalau nak rasa mngandungpun bia la kawin dulu", bisik hatinya...Lalu dengan serta merta si Anu pun mencium puteri Som dan berkata " Ini sudah kes berat dinda, kita belum berkahwin, tapi dinda sudah mengandung, nanti apa kata baginda sultan??100 sebatan tu kalau kantoi ni dinda.." kata Anu dengan perasaan cuak..

Di pendekkan certa lagi, Si Anu ni pun lari meninggalkan Puteri dan tidak menghantar lagi nangka ke istana.. Sultan Munir pun pelik... Puterinya tidak lagi meminta nangka, tapi meminta untuk makan daging unta..mengidam..besa la tu... setelah enam purnama berlalu, perut tuan puteri makin membesar, sultan pun baru perasan tentang hal itu..

"sejak bila anak aku buncit??mengandung ke..dengan siapa??dah kawin ke die?? ish..ni yang musykil ni ", bisik hati baginda..lalu di tanyakan kepada anaknya Puteri Som..Ya, puteri Som ,mengaku yang dia telah mengandung.."Dengan Siapa??" tanya sultan ...Namun tiada jawapan...Puteri som hanya diam mebisu...Rahsia...Dengan berangnya, sultan menampar anaknya sehingga pipi yang putih melepak menjadi merah amat...Baginda pun beredar dari situ dan terus ke Balai Penghadapan istana baginda...Di panggilnya semua dayang-dayang dan juga pengawal istana untuk di kumpulkan kesemuanya...Setalah di soal selidik, akhirnya ramai saksi mengatakan bahwa Si Anu yang selalu keluar masuk bilik tuan puteri tak kira waktu...Pengawal2 sangkakan baginda telah membenarkan si Anu kesitu...lalu titah baginda kepada pengawal2 istana..

" Beta tak sangka Anu sanggup buat beta begini..Kamu pun!! Lalai..Kamu semua pengawal istana, patut dihukum...."sedang baginda sultan sedang berang hendak menghukum pengawal, tiba2 si Anu melintas di pintu istana..beluma sempat habis bertitah kepada pengawal, lalu baginda pun menjerit ...

"....tangkap Anu, cucuk dengan lembing....!!!"jerkah baginda..maka nak dijadikan cerita, para pengawal istana yang sedang takut2 itu pun menangkap ANU masing-masing kerana menyangkakan jeritan titah baginda itu tadi adalah hukuman kepada mereka..Maka dengan lembing di tangan, taat setia kepada sultan, mereka pun mnyucuk ANU mereka masing2....dan akhirnya..........

"AARRRRRGGGGGHHHHHHHHH...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

..dunia jadi kelam...




korang tau la kalau ANU korang kene cucuk dengan lembing..nak menyunat pon dah menangis kene cucuk dengan doktor..hahahaha


Free Signature Generator


6 comments:

  1. zzz kesian gile pengawak istana tuh hahahahha

    ReplyDelete
  2. Neon jgn kawin ngn pngwal istana...suma anu dah di cucuk....

    ReplyDelete
  3. haha.... lawak gle cte ko nie... ntah pape jek...

    ReplyDelete
  4. miz fae.
    lawak 18 SX hahaha...korg pon jgn cr pengawal istana ok..huhu


    Nurain.
    yeah...jauhi zina...zina itu bahaya...ngeh2..


    bro aloy.
    huhuhu...rase ngilu tak dengar cucuk ngan lembing ??hehehe
    ANU mmg stylo...wakakak...kekuatan lelaki tuh..

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!