Yang sudi menjengah...TQ

Saturday, June 13, 2009

The never ending story – episode #8

Terdahulu......


1.budaksetan
2.
budak "e"
3.
budak aloy
4.
budak paiseh
5.budak zul
6.budak kelantan

7.bukan budak-budak dah..ngeh3



- Daripada episode #7

aku boleh rasa tubuh aku yang aerodynamic membelah angin dengan stylonya…seronok gak tak payah nak kibas2 kepak…kan ada pilot…

perut aku agak sakit sikit sebab penuh dengan warga2 KL yang nak ke Kuantan…maklumlah…“Your Community Airline!”kan

dan perut aku bertambah sakit bila tengok muka pilot tu…macam muka babi stress je…

Tiba2 aku terdengar satu jeritan….

BABI!!!!!!!!!!

The never ending story – episode #8



Huh!!” Dengus diriku.

Sepi sebentar. Aku kaget. Bukan kadet.


Siapa yang memaki aku tadi??

Berani betul !!!

How dare u!bak kata omputih. Aku terkial2 mencari dimana bunyi itu.


Ya aku tahu. Dia di situ. Kecilnya. Kecil nak mampos..!!Ingatkan yang besar je berani nak sound2 aku. Nah kau..!!!

Rupa2nya Man Babi kelihatan marah sangat di bawah perut ku. Dengan muka merah padamnya sempat lagi beliau menoleh ke arahku sambil berkata..


Woi babi!! Tak nampak ke orang nak melintas ni? Main jalan je. Ingat jalan ni bapak ko yang punye??


Fuh!!

Marah betul si Man Babi ni. Dah la mentransformkan diri jadi siput babi. Tu pun kira ok la daripada jadi babi betul2. Kan??


Woit pundek!! Lu tu dah la kecik. Mana gua nak nampak beb!! Lain kali pasang la lampu macam binatang kelip2 tu. Baru gua nampak..Buduh..!!! Dah la jadi siput babi..!!”tegas aku pulak dalam nada yang agak tinggi, mungkin tinggi lagi daripada Am7. Man Babi diam seperti babi yang kehilangan aweknya, iaitu Babi gurl..


Sepi.

Sepi lagi.

Masih sepi..


Man Babi meneruskan pejalanan beliau menuju ke sarangnya di bawah kerusi di Balai Ketibaan di KLIA. Dengan kelemahan beliau sebagai binatang yang paling lembab, beliau masih belum sampai2 walaupun sudah 7 hari berjalan dari kawasan menunggu. Hahahah...padan muka ko man babi. Sapa suruh babi sangat. Kan dah jadi siput babi. Babi punya Man Babi...!!!


Pilot aku meneruskan perjalanan kami ke Kuatan. Melalui Lebuhraya Pluss. Dari arah KLIA dia belok ke kanan atau pukol 3. Hahaha..ada pulak jalan kat langit ni..Aiks??Ni jalan nak gi Cheras, cakap nak balik Pahang. Aku dah letih ni. Masuk ni dah 3 kali aku ulang alik dari Pahang ke KL. Servis tak juga. Kalau tukar enjin aku jadi turbo L2s ke, L5 ke VR4 ke, Mivec ke, sedap la jugakkan nak lenjan..Haahahah..padahal aku kapal terbang..


Tapi takpe. Aku tunggu apa tujuanya. Dan tiba2...


Hai..salam..nak ke mana” sapa sebuah lagi di sebelahku. Lembut suaranya. Cukup menggoda aku. Dulu masa jadi burung, dah nak dapat awek, rupanya Man Babi. Terus aku down. Harap2 inilah jodohku. Hahahahaha...ketawa aku dengan bangangnya.


Hai, salam nak ke Pahang tapi pilot buduh, salah jalan,” balas aku dengan nada macho ala2 Brad Pitt.


Erm sapa nama awak?? Boleh berkenalan??

Nama saya Your Community Airline, awak sapa nama??” balas aku malu2 babi.


Dengan selamba dia mejawab …


Saya M******* Airlines. But u can call me MAS je…”….



Tiba2 bersambung di sini.



Nasib la sapa dapat nih..ngeh3….





Free Signature Generator

7 comments:

  1. hehehe...sah la tak sampai ke kuantan...tukar ke airasia la pulak...at least everone can fly...ahahaha...:-)

    ReplyDelete
  2. hahaha
    tu la pasal...
    gua nk ke kuantan..nk balik katong #7..
    nnt episod akn dtg tuklar ke AIRASIA kot..ngeh3..

    ReplyDelete
  3. wah masih bersambung lagi cerita ni???
    tahniah!!

    ReplyDelete
  4. jauh lagi perjalannya ni gua rasa...

    ReplyDelete
  5. en.Adam.
    masihlagibro...ceritasedaptakkanhabs awl..ngeh3..


    Dark Ray.
    lupunyegame memang siot..mg jauh lagi perjalanan..entah2 pasni trnform jd ape daaa...

    ReplyDelete
  6. macam nak jadi kete kebal jek lepas nie?

    ReplyDelete
  7. hahah
    jadi la ape pon...yang penting tak habis la citer...nanti rotate balik kat lu BIAS..ngeh3..

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!