Yang sudi menjengah...TQ

Monday, June 22, 2009

Pian dan M.U.E.T

Salam.

Haa...kali ni gua tak cerita pasal Samad dah. Kali pasal kawan Samad pulak, si Pian. Harap lu orang tak marah dengan Samad tu OK...hehehe..Cerita ni Samad yangbagitau kat gua.
************************************************************************************

Sedang gua makan kuih pau ayam dengan donut J.Co kat level 6m, tetiba Samad tanya gua.

"K****, ko tau tak MUET?"

Huh??!! Sejak bila ko pikir pasal pelajaran pulak Samad ni. Biasa cerita pasal penyanyi je. Hahaha...Kemaruk karaoke dengan AF la katakan.. Tak pun lu pikir pasal jagung rebus lu jek.

"Tau la. Gua pun dah amek.Dapat pun ben # jek.." jawab gua ringkas beb. Malu..!!!

"Ko tau tak member aku ni, nama dia Pian, die amek MUET, pastu die dapat ben 1 je. Tapi kan dia dah ulang banyak kali . Dekat 10 kali dah kot. Dok ben 1 jugak.."

"Uiks??!! Biar betul Samad..!! Takkan mak bapak die tak marah kot?? Banyak pulak duit diorang nak bagi amek tiap2 tahun MUET tu. Bukan murah beb..." tanya gua kehairanan pulak.

"Yerr...!! Buat pe aku nak tipu ko. Aku mula2 pun pelik macam mana mak bapak dia tak marah. Mau dekat seribu gak tu dah soploh kali amek. " jelas Samad lagi.

Betol ke????

" Lu tak tanya ke Pian tu Samad?" tanya gua lagi.

" Dah!!Cuba lu teka apa dia cakap kat mak bapak dia??"

" Dia cakap die tak fokus kot."
"Tak!!"

"Tak pun dia cakap MUET ni susah macam nak buat char kuey teow!!"
"Tak la bodo..!!"

" Dia tak suka ko kot?? Ke mak bapak dia bukan benda hidup??"
" Ko memang babi K****!!!"

"Die suke amek MUET?? MuET itu HIV?? MUET musuh negara??"
"Tak la bangang..!!"

"Haaa..!!! dia cakap dia bukan omputih?? Kan???!!"
"Napa la bangang sangat ko ni.Senang je dia cakap tau..!!"


"Huh??!! Apa???"

"Setiap kali dapat keputusan MUET, dia bagitau mak ngan bapak dia yang ben 1 tu yang tinggi sekali. Yang ben 6 tu yang bodo2 punya. So mak bapak dia suka la soploh kali MUET soploh kali anak diorang cemerlang..Hahahah..."


Huh??!! Apa nie???!! Samad babi..!!!

p/s: jangan la main2 kan orang tua kita. Errr... Samad ker Pian tu yang buduh dan bangang??!! Ke gua yang bengong sebab dengar cerita Si Samad ni..

Hmm...

Free Signature Generator


13 comments:

  1. ntah pape..
    hahahha...
    lawak r..

    ReplyDelete
  2. aku tak tahu nak gelak ke nak menangis...huhuhu

    susah ke buat char kuey teow?

    ReplyDelete
  3. shah:
    sekadar suka ria hahaha..thanks



    patungcendanan:
    ko gelak sbb lawak n ko sedih sebab kejahilan mereka..hahah

    senang nk masak, nk buat sos die memang susah..meh gua ajar..huhu

    ReplyDelete
  4. nampaknyer aku kena cemerlang lagi dari makbapak si pian itu..
    tak sanggup diakal oleh anak sendiri...
    nak gelak, kesian lak makbapaknyer si pian itu..
    ahh..aku gelakkan ko je ler...

    ReplyDelete
  5. sayanghasni@yus:
    yup go gelakkan akujer..hahahjgnmen2 kan org tue.
    tp akurase ko dh cmerlang dah..heheh..ader blog..



    SirZul:
    Cam haram ke halal ke lu tetap ben 2 hahaha..ke dh nek...ngeh3

    ReplyDelete
  6. pian tu bljar kat ner..?
    bg plak cikgu die amek sampai seploh kali..

    ReplyDelete
  7. haha..syial syiots..
    band 2 band ak..jgn wat men2..haha

    ReplyDelete
  8. Phyzie
    pian tu sekolah pondok je..hehe..ckgu die bg r, duit ader..ngeh3.


    Shakinah:
    syiot miot..hehe..cbe ckp "sipot je.."



    Sir Zul:
    syiot miot..huhu tahun ko msuk gak battle of the band ok..Band II mesti menang..ngeh3


    akupentoi:
    gua dengar die dok repeat MUET tu lagi..kan mak bapak die suke...haha

    ReplyDelete
  9. kalau gua jadi bapak... anak kata dah dapat ben 1, itu paling tinggi, tapi die kata nak amik lagi gua cakap.
    "Tak Payah, kalau amik lagi sekali nanti, menurun pulak, tak dapat ben 1 lagi"

    ReplyDelete
  10. bro_aloy;
    bapak pian mungkin ketagihkan kecemerlangan..dan yakin anaknya takkan dpt ben6..hahah

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!