Yang sudi menjengah...TQ

Thursday, October 22, 2009

Gua bengong ke Samad yang bengong???




**************************************************************************************
Lama dah gua tak kutuk Samad. Walaupun kebodohan tu gua yang lakukan, tapi gua tetap nak kutuk si Samad ni. Hahaha..
**************************************************************************************
Minggu lepas gua jumpa Pian kat Pusat Snuker Platinum, Atas Klinik Alia, Tmn Tenaga. Gua tanya pasal Samad. Sebab dah lama gua tak jumpa Samad, gua pun mintak no Samad kat Pian.

"Pian, lu tau tak Samad apa cerrr skang?? Gua lama tak jumpa dia...!!" gua buat-buat macam ambil berat la konon.
"Entah la..Aku pun dah lama gila kot tak kontek dia.." balas Pian malas.

"Eh lu ader no. telefon dia ke?? "mintak gua dengan muka sposen.
"Ader jek..ni ha....." kata Pian sambil menghulurkan telefon bimbit beliau jenis NOKIA 2100.


Gua pun amik no tu dan terus simpan dalam buku telefon SAMSUNG gua yang boleh 3g ni.

"Samad Maxis..." bisik gua dalam hati.

Gua simpan no Samad. Harap-harapp dapat sembang dengan beliau malam ni.

Sampai je rumah, gua terus tepon Samad.

"Samad Maxis...Harap-harap lu ader la Samad..." bisik hati gua.


"Tut tutttt....tut tutttttt...." mula-mula dapat. Tapi takde orang jawab. Hampa...

"Tutttttttt....tuttttttttt....tuttttttttttttt.." kali kedua engage plak. Hampa campur kecewa.

"Tut tutttttttt...tut tutttttttt.." kali ketiga dapat, tapi takde orang jawab jugak. hampa, kecewa campur Babi..!!! Bengang gua..!!!

"No yang anda dail, tidak dapat di hubungi.." tiba-tiba suara awek yang jawab. Gua baru nak layan. Tapi dia dok cakap benda yang sama jek. Bengang gila gua..!!


Akhirnya gua kecewa, gua hempas telefon member gua kat lantai, walaupun gua tak pakai pun tipon tu. Saje je gua hempas. Sayang beb nak hempas telefon gua.
**************************************************************************************

Semalam gua jumpa Samad, dekat Q Bistro, belakang Kayu Nasi Kandar dekat Bandar Permaisuri. Samad tak meniaga jagung dah. Dah kaya.

"Weh Samad, buat pa lu kat sini?? Lama gua cari lu nak kutuk-kutuk..." tegur gua kurang ajar ngan beliau.
"Laaaa...K**** ke...Lama beb tak jumpa ko..Gua buat bisnes skit sekarang ni.." balas beliau dengan muka bangga.

"Hohoo..Lu dah kaya ke...." Gua terus sembang dengan Samad sampai gua bosan tengok muka dia. Sampai gua nak bla, gua mintak no tipon dia. Tapi...

"Arghhh..!!! Lupa bawa tipon plak...Jammm..!!!" marah gua sendirian.
"Takpe ko bagi no tipon ko, nt aku miskol.." cadang Samad.

"0..1..7......bla..blaa..blaa.... jangan lupa miskol tau..Miskol sekarang arr...Senang skit"
" Ok dah simpan, dan miskol..." balas beliau lagi.

Gua pun blah meninggalkan samad sorang-sorang kat Q Bistro. Gua balik rumah.
**************************************************************************************

Sampai rumah gua tak buka tipon sampai malam. Bukan ada orang mesej pun kalau buka pon.
Malam tu lepas maghrib gua bukak tipon, ada miskol...Samad..!!!! Samad tipon gua..!!!
Gua terus dial no beliau kembali dan tanpa segan silu gua cakap bila lepas dia angkat..


"Ahhh Samad, apahal lu tipon gua..??? Gua kuar tadi..." selamba gua cakap.

Dengan perasaan marah, Samad pon balas..

"Bodoh punya bangang, yang lu suruh miskol petang tadi apa..??!!"
*************************************************************************************



p/s: gua lupa gua yang suh miskkol, dan gua lupa gua dah save no dia..free gua dapat Bodoh...




13 comments:

  1. dah terang lagi nyata sape yang bengong.jawab sendiri la eh..hehehe

    ReplyDelete
  2. tak terjawab wehh....sokong la aku,,,hahaha

    ReplyDelete
  3. err, mcam mana aku nak jawab nie.

    kang kecik hati plak tuan empunya blog.

    ahhahaha.

    ReplyDelete
  4. hahahaha... sendiri suruh, sendiri lupa ker?? nasib la Samad jauh. kalo depan ko, x memasal kena jotos ko ni... hehehehe...

    ReplyDelete
  5. sekali sekala kita mmg perlukan bodoh..

    ReplyDelete
  6. farah:
    heheh...xpe..jwb je, cme nnt gua hack la blog lu..hahaha..gurau jek


    Naz:
    dah tua2 ni ssh skit nnk igt..hehehe



    bro aloy:
    btol...tanpa bodoh siapalah pandai..kan

    ReplyDelete
  7. bangang..haha
    ko kena praktis part trumpet 2 elok2 bru pikir psl samad..haha

    ReplyDelete
  8. babi amai bocor rahsia lak..hahahaha

    dah pektis dah

    ReplyDelete
  9. nak gua sahkan....tak yah lah......hahahahaha....

    ReplyDelete
  10. takpe....gua tak kisah sgt..hehehe

    ReplyDelete
  11. ambik ko seketul kat muke..!! ahahahaha....terang lg bersuluh baii...hehehehe..

    ReplyDelete
  12. huhu memang bengong pun...sib baik samad kalau alloy mesti lu dah rebah

    ReplyDelete
  13. kelip-kelip:
    hhaha, takpe dlm phone jek..bkn depan muka.../haha




    mamai:
    gua ke mengong??hahah..kalau aloy, bkn rebah, tapi BERAT deh....hehehe

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!