Yang sudi menjengah...TQ

Wednesday, October 7, 2009

...dia....

***************************************************************************************
Dia tak perlu tersenyum,
Di setiap raut wajahnya,
Aku lihat kepuasan,
Abadi kasih sejatinya sentiasa di hati ku,

Dia tak perlu ketawa,
Di setiap likur-likur ukiran bibirnya,
Aku nampak kegembiraan,
Korban jiwa raga,
Gigih menjulang kejayaanku,

Dia tak perlu menangis,
Di setiap tingkahnya berlalu,
Aku sedar akan setiap kesilapan,
Maaf diberi walau kuulangi,
Jemu di buang jauh dari hati....

Dia tak perlu apa-apa lagi,
Di segenap raut wajahnya,
Aku sentiasa dampinginya,
Dengan doa yang ku panjatkan pada Illahi,
Dengan bekalan yang ku teruskan untujnya,

Di takperlu apa-apa lagi,
Di setiap mimpi aku temuinya,
Terima kasih dia......................
**************************************************************************************




p/s: gua mencuba, dan terus mencuba, walau banyak cubaannya, gua tetap mencuba sampailah suatu masa, cubaan gua menjadi cubaan untuk gua terus mencuba....

39 comments:

  1. nice poem... wat sendiri ker?

    ReplyDelete
  2. naz:

    aah...td teringat kat mak kan...so terus tulis..thanks naz...

    ReplyDelete
  3. suke jugak poem ni...
    gud job kimisai...
    bg la bonda kamu bace..
    paling kurang pon bergenang air mata...
    =)

    ReplyDelete
  4. salam. oh buat bonda kah.

    baik anak mak ni :)

    ReplyDelete
  5. ooii..anak sapo la ni..hahahah....baik budak ni ha..heheh

    ReplyDelete
  6. nice.. hurm sejuk hati ku membaca nya... nak jugak leh..hehehhe

    ReplyDelete
  7. gud job.
    nice poem bro.

    miss my mom jugak. huhu :(

    ReplyDelete
  8. seorang ibu itu mulia
    pasti dia tak meminta kamu untuk apa-apa
    kerna dia kan sendiri bersenyum bangga
    dengan apa yang kamu ada
    hanya maka jagan lukakan hatinya

    ReplyDelete
  9. pandai kau berpuisi.
    cayalah bro!

    ReplyDelete
  10. nursarah87:
    mmg khas for her..bonda



    lumut:
    taknak r... nt lagi banyak air mata gua plk..





    ftyyyhah:
    heheh igt utk aweks ke...utk aweks lain lak..



    kelip-kelip:
    anak MakAndak...katong 07..hahahaha




    naddy:
    klu utk si dia ayat mesti bunga2 maa....





    sayu=pilu:
    lu pun bonda ker??
    nak??amek r...hehe



    zikeryhassan;
    thanks, baru percubaan puisi biasa2 jek...kol ur mum when u miz her lol...



    patungcendana:
    mmg suke coz patungcendana juga seorang ibu kan,..




    lavendarwind:
    betol2, tak caya tengok iklan rokok tu...




    arque:
    hanya percubaan memuitiskan diri..jahahaha
    thanks beb...


    azza:
    thanks jugak..mmg segalanya...

    ReplyDelete
  11. ecah:
    yarhamkallah...!!!
    haha



    dzulhafizi:
    arggghhh..!!! untuk mak dowh..untuk makandak...hahaha

    ReplyDelete
  12. Sama beb situasi kita.... semoga kita terus mencuba sampai patah badan...

    ReplyDelete
  13. bro aloy:
    yup..mama ratu hatiku..
    mama ratu hatimu jua kan..





    sharifjohn:
    memang, mencuba dalam percubaan lagi probs..hehehe..teruskan mencuba k..thanks

    ReplyDelete
  14. hehhehhe...egtkn dkt sapa..rupanya kt ibunda eh...huuhuh

    ReplyDelete
  15. honeybunny:
    kalau utk dear, dah tentu ayat jiwang la..heheheh
    ramai yg egt utk dear kan..haha

    ReplyDelete
  16. aku selalu gaduh ngan mummy ...ada saja pertengkaran kami....but deep inside hati ini..aku sayang dia. hanya kata-kata selalu bercanggah dari tindakanku, sering lukakan hatinya...
    imej di depannya, aku orang yang sangat keras jiwa...jauh dari pancanya, aku seorang anak yang menangis di daun pintu bilik tertutup, sakit kerna menyakitinya...
    aku anak yang menadahkan tangan kotorku pada Tuhan yang masih menerima, memohon doa untuk ibu dan ayah..selalu..

    ReplyDelete
  17. e.indah:
    jauh di sudut hatinya jua,
    sjuta kilauan kasih sayang terpendam,
    biar bertegang lidah selalu,
    tapi tak mungkn kasih ibu akan berlalu,
    ingat,
    sayangi dia umpama nyawa sendiri,
    kerna nyawanya lah nyawa kita ada,
    bertarungnya untuk lahirkan kita.....


    mohon maaf setiap kali bertengkar ok..
    thanks..

    ReplyDelete
  18. salam...

    puisi yg puitis...tq singgah anaklaut..:)

    ReplyDelete
  19. salam anak laut
    thanks...ske bace blog lu...thanks shhag gak ..

    ReplyDelete
  20. wahhh
    hebat huhuh
    aku jer xpandai bermadah
    huhuhu

    ReplyDelete
  21. yoro okino:
    ttu bkn bermadah la...tu men hantam...
    haha..ader la maksud sebalik setiap ayat tuhhh



    Cik Yuki:
    ye ke,,,..thanks....cuba2 jek

    ReplyDelete
  22. bro Kimisai...
    pokcik nak mintak permission amek poem ni buat lagu boleh?? :)

    ReplyDelete
  23. naz:
    boleh jek
    tak kisah pon...jji bg aku dengar..

    ReplyDelete
  24. Kimisai.. lu cek email yahoo ko tu... hehehehe....

    ReplyDelete
  25. hari ni gwa hapdet.. hehehehe... ;)

    ReplyDelete
  26. gua tatau bile...takpe la lu hapdate je..gua tak kesah k..huhuhu tq bro

    ReplyDelete
  27. nnti lu main versi lu yer... mesti lagi best.... kalo nak hapdet, gtahu gwa.. ;)

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!