Yang sudi menjengah...TQ

Tuesday, October 27, 2009

Buletin Utama :

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera;

Cheras; 27 Oktober 2009;

Sari berita utama:

Seekor ibu dan anak ular Tedung Sela (betul ke eja macam ni??)telah dijumpai orang ramai di sekitar Taman Tenaga berdekatan Majid Az-Zubair, Cheras. Ular yang terkenal dengan suntikan bisa yang kedua terkuat di dunia itu telah menyorok di dalam semak samun sebelum orang ramai dan sepasukan bomba membuat kerja-kerja menangkap dan menyelamat.


Argghh..!!! Tak best betul gua buat ayat skema macam kat atas. Dah la. Berita tamat..!! petang tadi gua lepak-lepak cek gua punya komen dari Bro Addyaholix, tetiba kawan gua cakap ada gaduh kat bawah umah. Gua pun apa lagi, menyelit la kat celah-celah tingkap nak tengok geng mana yang gaduh. Pelik gak gua kenapa gaduh tapi bomba yang datang berlumba-lumba. Akhirnya gua tau gak, ada ular tedung Sela beb..!! Kecoh..!! Ye la dah tengah-tengah bandar kan tetiba ada ular besar lak tu. gua pun turun la pergi tengok. Dah la gua ketandusan idea nak taip apa dalam entri nanti. Dah 3 hari tak hapdet. Hahahaa....Tengok la gambar kat bawah ni. Tapi tak berapa nak terang, ye la kamera HP Samsung gua ni 2.0 MP je. Nanti klu ader SLR gua try cari balik lokasi yang ader berita macam ni. Hehehehe...Jangan marah beb..!!



Bomba yang cuakk..!!!






Ni la mak dia.. Panjangg beb.!!



Tapi yang gua terkilan tu sebab Bomba tu jerut anak Ular tu sampai putus. Sian beb..!! Memang la bahaya dan susah nak letak dalam bekas. Kesian la guatengok, putus kepala anak ular tu. Yang mak dia sah-sah la tak putuskan. Mula-mula anak dia dah kena tangkap, pastu masa nak masukkan ibu dia pulak, dia boleh lari keluar. Nasib baik masuk longkang balik, kalau di kejarnya orang ramai kat situ, tak ke mengekek semua nak lari...Hahahaha...Berapok semua orang lari, tu pun baru Bomba tu berjaya bawa naik dari longkang. Kalau terlepas...perghhh...!!!


Saat kematian..Putus Kepala..!!






Gua ala-ala Aris Ariwatan sempat ke lokasi berkenaan...!!








P/s : Jaga-jaga la, kat bandar pun Ular Tedung Sela ada tau. Jangan ingat ular ni kampung sangat. Semua skang dah educated tau..!!! Hahahaahah...!!!

25 comments:

  1. hangat macam Hot FM Trafik??
    hehe

    ReplyDelete
  2. wa sekolah pondok je..

    komen:bluueeekk balik utk lu.

    ape de hal?hahaha

    ReplyDelete
  3. i.
    berita ko memang panas. aku dah berpeluh.

    ii.
    aku jadi cikgu bahasa melayu sekejap. sepatutnya tedung selar, bukan sela. sila ambil perhatian. haha!

    iii.
    gila aris ariwatan. mintak sign buleh?

    ReplyDelete
  4. Lumut:
    hahaha sekolah pondok on tp kat oversea..!!

    heheh...kan.,,,




    Bro addyaholix:
    i.
    tahnks, gua taip pun dah melepuh kulit..hahah

    ii.
    sebab tu gua buat braket..gua cekgu seni, bkn BM hahaa..

    iii.
    Ari tu tamau amek..saje jek...hehehe

    ReplyDelete
  5. wah sempat lagi buat laporan, ala2 karam singwalya

    ReplyDelete
  6. erk lporan tak macam die, kulit ye la kot..!!hahaha

    ReplyDelete
  7. wouh! ular tedung wo! tedung sela wo! mak + anak wo!

    ades.gambar bontot bomba yang cuak tu jugaklah kau amik.bomba cuak punye kerja,bontot jugaklah dapat name.

    ReplyDelete
  8. mmg pun, skang ni natang pun nak dok kat bando..ahahahaa..

    ReplyDelete
  9. adoiii...ular tu ada kt cheras ja kot...hahhaha..kt uia xde lg..ihihi

    ReplyDelete
  10. arque:
    hahaha kamera murah camtu la, die cr bontot jerk...


    Kelip2:
    sebebk mnatang tak tengok wayang skali ek...hahaha



    Honeybunny:
    hehe jage la UIA dekat ngan HUtan...jaga2..hehehe...cuak r tu...

    ReplyDelete
  11. hahhahah..jgn r ckp cm tu..huwawwawa............monyet byk r..haha

    ReplyDelete
  12. berita yang cukup sensasi !
    saya juga turut komen entri "serabut macm sabut"

    ReplyDelete
  13. sedihnya kenapa lar itu harus di bunuh dia hanya lalu mencari makan setelah habitatnya kita jelajah

    ReplyDelete
  14. pasni mesti mak die meroyan kan kimi..hahaha

    siyes aku cam rasa ia perbuatan kejam..huu..tapi apakan daya, sebagai orang yg juga berkhidmat, aku faham ape yang mr bomba tu buat..

    tabah tau.jangan nages.

    ahaxz

    ReplyDelete
  15. wei aku nak bela ulaq 2 kat asrama pleaseeee.....................
    comei nye....

    ReplyDelete
  16. honeybunny:
    hehehe...ye ke monyet banyak??lagi bahay tau monyet..hehe



    al-lavendri:
    hahah sensasi la sangat..ermmm time kasih..




    mamai:
    entah la, mungkin perkhidmatan yg di lakukan memerlukan sikap sebegitu...



    nurain:
    itulah yg merisaukan..kalau ibunya terlepas..perghhh..!!!
    Btul apa yg lu ckp, mgkin ddah tgs,tp tetap rse len gak la kan,..ular tuh...



    Kirimaru;
    lu nk bela kt hostel??
    lu tanya abg luu Ustad Jai tu dulu...

    ReplyDelete
  17. bahaya tu bro...

    tq singgah anaklaut..

    ReplyDelete
  18. hahaha
    mmg bahaya ni..
    jage2 anak laut ke laut...

    ReplyDelete
  19. kesian ular tu. dia juga ada life. kita selalu kacau tempat dia. kadang2 dia nak main sorok2 pun susah.

    ReplyDelete
  20. terompah kayu:
    gua pun sedey gak...kesian...kdg2 die nk blogging lg la tak leh...jhahahaha



    bias:
    bahaya2..!!! lari..!!

    ReplyDelete
  21. Kesian... lumrah manusia klu jpa ular je terus bunuh... impian sy la bro nk tngkap ular tedung

    ReplyDelete
  22. seksi la bontot bomba yg cuak tu..haha tetiba jek..

    ReplyDelete
  23. syarif john:
    betul..mgkin sebab sifatnya yang bahaya n bbisa..


    razman:
    hahah bontot gak yang lu tgok ek..apa daaa..

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!