Yang sudi menjengah...TQ

Sunday, October 25, 2009

Serabut Macam Sabut...

Duit ngah susut,
Otak lak khusut,
Rambut dah serabut,

Tak tau nak buat apa yang patut,
Nak makan dok terkentut,

Nak cari aweks gua ni kontot,

Tipon kawan pompuan semua tak sambut,

Idea dah terbantut,
Memang tak patut,

Nak kuar sakit perut,
Kat luar pun ribut,

Motor pulak semput,

Lupa pulak kawan pinjam kasut,

Susahlah nak jalan-jalan atas rumput,
Pastu kaki pulak sakit sepak perabot,
Lainlah kalau gua ni robot,
Kalau tak boleh gak pergi mengurut,

Dari tadi tersedak je member dok sebut,

Dah la kutuk-kutuk lagi la tak patut,

Yang lain pulak jadi pak turut,
Tau lah gua ni kiut-miut,
Ada ke cakap gua macam kambing badut,
Ingat gua ni hidup kat padang ragut,
Memang lu buat gua terkejut,

Mintak kawan belanja cendol pulut,
Kawan pulak kedekut,

Baik masak je jemput-jemput,

Tak
best pulak takleh sedut-sedut,
Nak kunyah lagilah sakit mulut,


Nak isap tembakau tadak curut,

Last2 gua lepak rumah jaga bontot,
Takyah dok kalut-kalut,
Takyah dok kelam-kabut,

Taktau nape dok terkemut-kemut,
Bukan kene gigit semut,

Garu sampai naik parut,

Bontot pon penuh selut,

Sampai kulit pon dah kecut-kecut,
Dah tegangkan pun dok berkedut,
Dah la takleh nak balut,

Eh apa yang gua dok ngarut??!!!

Serabut macam sabutt..!!!!!

38 comments:

  1. amoiii...mmg btol2 serabot cm sabot neh...hahahha

    ReplyDelete
  2. haha.
    Otak Lu memang tgh serabut.
    Sampai Gua pun naik serabut,
    Baca artikel Serabut mcm Sabut.

    ReplyDelete
  3. haha,,
    otak tgh xbtol la 2..
    membebel2 sowg2..huhuhu :P

    ReplyDelete
  4. hahaha bro. lu kena pegi bercuti mana2! jangan biar serabut2 ni. memakan diri. banyak2 kan rehat dan makan k! ;)

    ReplyDelete
  5. salam....bro,

    best puisi serabut ni...

    ReplyDelete
  6. huhu sungguh serabut
    wa gelak sampai sakit perut

    ReplyDelete
  7. hehe.patut patut elok serabut,jangan jadi semput.
    :D

    ReplyDelete
  8. honneybunny:
    tau takpe..tp ok lg la dr rambut yang khusut

    alang:
    mmg serabut, klu lu bace kompom lu pon serabut

    aisyah:
    ngah buhsan + serabut + khusut = serabut macam sabut

    terompahkayu:
    dah makan peut lak serabut nak memerut (berak)..
    cuti pe duit ngah khusut..

    anak laut:
    salam t.kasih...cuba la buat gak..mst lagi best..

    mamai:
    sakit perut takpe, jangan pecah perut..

    didiey:
    dah semput dah pon...sampai terkentut...

    ReplyDelete
  9. miz annie:
    mana hadiahnya??hehe


    XXXmalaya:
    ni bahaya...hehehe..xpe jgn pecah di mulut...


    syafiqah:
    time kasih, bape rate??hehe

    ReplyDelete
  10. adeii.macam sial entry ni.serabut aku bace.naseb hujung sume same.best pun ade.

    ReplyDelete
  11. arque:
    hahah jagn marah bro..xper, penawar duka da lara..hehehe

    ReplyDelete
  12. SYOKKNYA, TAPI TAK PUAS BACA, KONTOT SANGAT, BAGI LAH PANJANG LAGI, KASI KETAWA SAMPAI PECAH PERUT

    ReplyDelete
  13. annie:
    tak puas baca??print out then tampal dalam bilik...hehehe


    nursarah87:
    hahaha
    jgn lu yg erabut dah..wa mmng...

    ReplyDelete
  14. uikksss...mcm 'lawyer cantik' je...kehkehkeh

    ReplyDelete
  15. bias:
    memang patut...memang patut..memang patut..


    annie:
    lawyer cantik tu ape...gua cikgu ...hahaha


    auz:
    hmm....betul kah ???mne tau nie...tettt..!!!kantoi...

    ReplyDelete
  16. azza:
    heheh jgn macam2 nek..hehehe

    ReplyDelete
  17. gua x serabot pon...
    gua hepi je... hepi...
    hahaha

    ReplyDelete
  18. gua baca sambil makan pulut...
    malas komen byk2 nnt di cop mengarut..
    tp lu nye cite ni best siyuttt...!!
    ahahahaa...

    ReplyDelete
  19. 2 thumbs out!

    aku suke manyak gile ut ut ut..

    ReplyDelete
  20. datang sini...aku belanja kau cendol pulut...

    ReplyDelete
  21. dzulfixi:
    hepi???hepi cmne...hehehe try r jd serabut sehari...




    kelip2:
    ermm....pulut kuning ke pulut durian??
    hehehe...jage nt pecah perut, sakit buntut...



    nurain:
    hehehe ye la tu , bg thumb kaki kot...hahah ke mmg tangan thumb..



    patung;
    tau la lu tak kedekut,
    xpe, nanti aku dtg aku tuntut,
    lu jgann lak cabut,
    kot2 la lu takut,
    nak bg gua cendol pulut..hehehehe

    nak satay...

    ReplyDelete
  22. video tu nanti gua tanya ye bro sapa yang ada.. sbb gua tgah bz dengan gua punya Nautika skang ni..

    ReplyDelete
  23. hehehe
    rileks la bro aloy...setelkam dulu lu pnye hal tu....wa tadak hal la...

    ReplyDelete
  24. kau buat aku gelak. kawan-kawan aku pon gelak. boss dah tanya kenapa. dan aku salahkan kau!

    ReplyDelete
  25. hahaha
    tu la hiburan santai nama die..hahah
    betul tak ...
    aku tak bersalah...salahkan perut korang yg nk ketawa sampai pecah...

    ReplyDelete
  26. Kalau tak boleh gak pergi mengurut,

    dalam dok berserabut, teringin juga awak nak pergi mengurut.

    mengurut dan di urut kan jauh beza !

    ReplyDelete
  27. ni kes ulor berhijrah ke kota, tp berakhir dng tragedi... kesian sungguh.... huhuhuhu....

    ReplyDelete
  28. al-lavendri:
    hahaha
    tak pandai la mngurut bro...gua urut sendriri bleh la..



    Naz:
    ermmm nk komen entri ni ke yg terbru??

    ReplyDelete
  29. ehh.. gue salah tekan post komen daa... hahahahaha.... ni komen utk n3 ulo tu.... :p

    ReplyDelete
  30. hahaha
    takpe, copy paste balik..belum terlambat,.,...

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!