Yang sudi menjengah...TQ

Saturday, September 5, 2009

Sayangi bahasa : duit dahulu.

Samad meluru masuk ke dalam sebuah teksi sebab dah lambat nak jumpa awek Jawa dia yang cun melecun tu.

Samad : Pakcik, Kampung Baru pergi tak ?

Pakcik : Pergi nak tapi dengan satu syarat kalau nak naik teksi pakcik.

Samad : Apadia?

Pakcik : Pakcik tak pakai meter. Jadii anak kena bayar duit dahulu.

Samad : Bayar duit dahulu? Macam mana pakcik?

Pakcik : Laaaa….bayar la duit dahulu, baru pakcik jalan.

Samad : Kalau macam tu, takpe la pakcik, saya naik teksi lain je la.

Pakcik : Kenapa pulak? Rm 10 je la..

Samad : Saya tak ada duit dahulu pakcik. Duit sekarang ada la. Yang warna

merah tu. Yang dahulu punya saya tak tau.

Pakcik :Ko cibai..!!!





30 comments:

  1. pak cik rawr x)
    amik kau free2 kena cibai..hahaha

    pak cik tuh pon sengal..cakap lah dulu daripada dahulu...

    ReplyDelete
  2. hehe..

    duet dahulu tu macam duet pakai daun pisang :)

    ReplyDelete
  3. azzaliena:
    pakcik otai chowkit....
    dahulu??dulu??


    didiey:
    eh duit pakai daun pisang ke duit daun psang...hehe



    neon:
    Samad bongok, gua ok ek..jgn salah anggap...hahahah

    ReplyDelete
  4. hah hah hah hah hah...

    aku sian kat samad.

    ReplyDelete
  5. nasib baik tak mintak duit pecah.

    ReplyDelete
  6. yehh
    sayang itu pak cik..
    go go pak cik...
    buli la lagi ;)
    wakaka

    ReplyDelete
  7. dila john:
    kesian jek...jgn kutuk belakang plk...



    bias:
    kalau mintak duit pecah mmg lagi ssh...entah2 di ketuknya Samad dgn tukul....

    ReplyDelete
  8. azzaliena:
    huh??
    sokong pakcik??
    Samad??

    ReplyDelete
  9. alaaaa..mane2 pon boleh lah.
    pokok pisang pon boleh!
    hmpphh!

    ReplyDelete
  10. azzaliena:
    tak hensem, gua lagi hensem..pakcik tu pun ag ensem dr samad



    didiey:
    hahaha..jgn mare...
    duit pokok pisang???cmtu??ngeh3...

    ReplyDelete
  11. perrgghhh..leh tahan kasar gak ek pakcik tuh..
    =p.
    thanx dtg blog aku.
    kuasai perasaan itu adalah task hidup yg agak sukar selepas berjaya menguasai nafsu.thanx kimisai.

    ReplyDelete
  12. pakcik tu otai.
    ur welkam...wa tgok tahap kritikal dah entri tu..
    hahaha

    ReplyDelete
  13. hahaha...
    yer lah nak jugak die hensem..wakaka

    ReplyDelete
  14. ki,
    pakcik ni pose ke x nih..huhuhu

    ReplyDelete
  15. azzaliena:
    mmg hensem pon...tnye DIORG klu tak caya..



    Qaseh:
    pakcik pose, tp klu drve jauh2 tak pose r die...musafir..

    ReplyDelete
  16. DIORANG????

    but ur voice sedaapp..siyes..wakaka

    ReplyDelete
  17. sizuka:
    sengal??samad??pakcik??guaa???



    azza:
    y eke
    hahah mmg r artis kan

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. ngah3...
    bkn sore gua pun...hehe...ader cmpur sore mmber gua beb...

    ReplyDelete
  20. haha...
    lah pesal tak cakap awl2..
    penat wa puji...
    haha

    ReplyDelete
  21. lain kali suruh samad naik bas la...

    ReplyDelete
  22. azzza:;
    padn muka



    patungcendana:
    samad nak cepat...teksi ag cepat..

    ReplyDelete
  23. kasornyer bahasa pakcik teksi..
    sian samad tau..
    samad kan biul...

    ReplyDelete
  24. tu baru bahasa, blom tgk lg pkcik tu...
    cian samad...biul???igt td nk ksian kn die...

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  26. kahkhaha...cam siot je samad tue...

    salam bro

    ReplyDelete
  27. kakuna:
    kenapa rmove....aduyai..hahaha




    -o-:
    salam bro...
    samad memmng macam siot...hahaha
    nnt wa knl kan
    ngeh3..

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!