Yang sudi menjengah...TQ

Tuesday, September 1, 2009

Kerisauan Vs Kerisawan..!!!

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Segamat ;
31 Ogos 2009 : 10.00 a.m

Gua hantar adik gua baik keretapi kat stesyen Segamat. Gua ditemani kawan gua Alin. Sampai Segamat jam 10.50. Keretapi adik gua baru bertolak dari Kluang.

Arrghhh..!!
kene tunggu sejam tu.

Gua tunggu.
Adik gua pun tunggu.
Alin pun tunggu..
Bosan..!!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Segamat;
31 Ogos 2009 : 12.05 p.m

"Keretapi dari Singapura ke Tumpat (Gua Musang gak kot) akan tiba sebentar lagi. Sila patuhi peraturan untuk mengelakkan sebarang kemalang. Terima kasih."

Pergh..!!
Lega beb..!!
------------------------------------------------------------------------------------------------
Segamat;
31 Ogos 2009 : 12.10 p.m

" Elok-elok nanti sampai sana. Tipon mak tau bagitau dah sampai. Balik maktab nek teksi elok-elok." pesan gua kat adik gua ala-ala abang yang penyayang.

" Ye..!! Bye.." balas adik gua nak cepat masuk keretapi.

"Ponn...Ponnn...!!!"

Lega hati gua. Adik gua selamat naik keretapi. jadi gua boleh berangkat balik meneruskan perjalanan balik ke KL. Tapi gua kena tukar minyak hitam dulu. Dah lebih 300 km. Gua bergegas ke Taman Yayasan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Segamat;
31 Ogos 2009 : 1.05 p.m

Kereta dah siap. Rm 6o.0o. Tanpa buang masa gua terus bergegas mengharungi trafik jalanraya menuju ke destinasi gu. Kuala Lumpur.

Gua memandu.
Memandu lagi...
Dan gua masih memandu lagi..


Sampai ke Gemas.Stesyen keretapi Gemas.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Gemas;
31 Ogos 2009 : 1.20 p.m

"Huh banyak nye orang lepak tepi jalan K****. Macam accident jek," seloroh member gua; Alin kat sebelah.
"Ye la kot. Tu siap ada polis lagi tu. Kes teruk ni dowh..!!" balas gua pulak dalam cubaan nak cakap loghat KL....Hahahah....

"Orang amik anak kat stesyen kot K****. Tu yang Ramai. Tapi ada polis pulak..ke.."
"Uiks...apa daaaa...."

Sampai tepat depan stesyen keretapi Gemas. Gua nampak keretapi. Memang la dah stesyen keretapi takkan gua nampak Kapal TLDM pulak kan. Tapi......















Gua kol adik gua.
"Tut...tut...tut...!!"
Tak angkat.

Gua kol lagi.
tak angkat jugak.

Gua risau. Kerisauan gua memuncak. Samapai nak jadi kerisawan dah. Kalau-kalau....

"Bang ni keretapi mana ye yang terbalik ni??" tanya gua kat mamat macha tepi jalan tu.
"Ini dari KL nak ke Kulai."

Pergghhh..!!!
Perrggghhhhhh...!!!!
Pergggghhhhhhhhhhhh...!!!!


NASIB BAIK BUKAN..!!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------


p/s : kalau lu orang cuak tak macam aku..

23 comments:

  1. alhamdulillah tak apa2...tapi kita prlu ada risau agar lebih berhati-hati

    ReplyDelete
  2. lu mmg abg yg penyayang..err...adik lu pompuan ke laki..? hehehehe..

    ReplyDelete
  3. yehh...
    lu abg yg bek doe
    gua respek gile :)

    pentoi adek die popuan..haha
    ko nak gorat ka?

    ReplyDelete
  4. mamai:
    syukur beb..!! bkn tren die...



    akupentoi:
    entah..adik gua sendiri pun gua tak ingat laki ke pompuan ...hahaha



    Azzalienna:
    ooo respek ke..hehehe
    pentoi nk nrat lu jeles ek...


    hmm Ym time gua tak on9..apa daaa...

    ReplyDelete
  5. re : xde mase den...haha...
    sajee jee doe lu kan im mobile..
    bia lu xdapat im mobile dah..wakakaka...

    ReplyDelete
  6. sayang sama adik kamu:)

    gud! gud! thanks drop by blog miez:)

    ReplyDelete
  7. lu reply kt sini je weh..
    lu selalu on bile???

    petang ka?malam ka??

    afternoon ka??midnight ka???hahaha

    ak on je..tp invi babe..

    ReplyDelete
  8. mau tak cuak beb...
    si adik iu..
    baru jer kita anta..

    nasib baik bukan ketepi itu kan??

    ReplyDelete
  9. baru nak puji sayang adik tapi jantina adik pon tak tau, payah ar cenggini...hehe

    ReplyDelete
  10. miez hanim:
    huhuh
    adik mmg la syg ..ngeh3...thnks juga awk..



    azzalienna:
    huh?? ok...
    gua yg on9 tak tentu masa..haahaha
    ok nt gua buzz lu...k..





    sayanghasni:
    memang...gua cuak tahap gaban...

    alhmdulillah bukan...



    naddy:
    hahaha...sje tanak bg adek kene ngorat...ngaaaaaa

    ReplyDelete
  11. abang kimi. abang kimi sangat penyayang. muahahah!

    adik ok ke bang kimi?

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  13. addyaholix:
    eh abang??ngaaaaaaaaaa
    adik ok, tren len bkn tren die



    azzalienna:
    muah...ngaaaaaaaaaaaaaaa



    cikyuki:
    huhuhu...sawan??bg sudu...




    Bias:
    aah bkkn kereta sorong tau...

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. jeles la tu die tak segedik wa....

    ReplyDelete
  16. ngaaaaaaaaa

    jeles ,...!! ngeh3...

    ReplyDelete
  17. kimi - gedik,gade, sewel,sengal,gileeesss..hahaha

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!