Yang sudi menjengah...TQ

Friday, July 16, 2010

Samad: "Arghhh..!! Ketumbuhan,,,!! Tolong...!!"

Malam itu Samad gua lihat ceria sangat sampai muka berseri-seri ala-ala JeniferLopes gitu. Gua ingat die hepii sebab awek jawa punya bapak dah sudi terima dia sebagai menantu. almaklumlah, kes dulu tak lekang-lekang laki dari bingit telinga Pak Jawa tu. Tepat jam 9.00 Malam, tanpa segan silu Samad ajak gua dengan member-member gua minum. Cuti kerja la katakan. OFFDAY kata omputih. Penat semalam kerja layan pengunjung setia GSC tak hilang lagi, jadi malam ni la kitorang nak layan buang semua.

"Aneyyy..!! Tongkat ali ais 2..!! Cepat mari arr..!!" kata Samad pada aney yang di kenali sebagai Hajar di kedai Rizkhan ( bawah rumah gua jek ). Kedai tu bukak 24-7 tau..!!

"Wokey siap..!!" balas si Hajar.

"Samad ni angau apa nak mintak tongkat ali sampai 2.." sampuk gua tapi dalam hati la. hati Samad kene jaga beb. Ahaks..


Kitorang meneruskan sembang longkang kitorang dengan penuh kegembiraan ibarat Gajah Dapat Tebu (Karamsing sekali). Rancak punya rancak, semua tak perasan, jam sudah jam 12 malam. Fuhhh 3 jam di kedai mamak. naik meluat dah mamak tu tengok kitorang, nak-nak si Samad, muka huduh macam siput sedut. Jam 12 lebih kitorang menuju pulang ke rumah sewa gua yang berada di tingkat 8, rumah tu 17 tingkat semuanya...

**************************************************************************************

Jam 9 pagi sesedah subuh gajah gua, tiba-tiba.........

"Arghhhhhhhhhh......!! Tolong..!! Gua ade ketumbuhan..!! Tolong..." jerit samad meemcah keheningan pagi yang indahlah kononnya.

Semua terpinga-pinga bangun. Yang sedang mimpi basah pun tak jadi nak mimpi. Gua apatah lagi.Gua lantas lari menuju ke Samad.

"Mana ketumbuhan lu Samad?? " tanya gua la, konon-konon caring..

Dengan muka ala-ala crazy frog, Samad pun..........

"Tu..." kata Samad sambil menunjukkan jari telunjuknya ke bahagian sulitnya yang menonjol walaupun tak berapa panjang gua rase....


OK..!! Samad Babi..!!~





p/s: Len kali jangan minum tongkat ali sebelum tidor. Esok pagi kompom ketumbuhan. KOMPOM..!! ;-p

4 comments:

  1. lu tak usha, mana tau tumbuh lagi satu... jadi dua pulak..

    ReplyDelete
  2. aloy:
    klu bercabngg kompom gua nampak dua ketumbuhan.. gagahaha


    zach:
    damn..!!!

    lea:
    gelak jek ?? aik.. hehe

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!