Yang sudi menjengah...TQ

Wednesday, May 20, 2009

Arrrggggggghhhhhhhhh............!!!!!!!!!!!!!!!!

Perkara paling susah nak buat kalau men blog ni satu jek...kene TAG ngan org len..aduh..malas tul nak jawb..hahaha...tapi kawan-kawan punya pasal kimisai jawab gak la...bace r ok..

5 brand that you like the most
semua BUATAN MALAYSIA
GUY VISSION
MASTER
NIKE
PAGODA

5 brand that you dislike the most
cK
cKlein
CalvinK
Cal.Klein
Calvin Klein


5 countries that you want to go the most
ARAB (haji)
ENGLAND
KOREA Utara
NEGARA OIC
Negara-negara berkecuali

5 countries that you do not want to go the most
USA
Amerika
UNITED STATE OF AMERICA
ISRAEL babi
NEGARA-NEGARA yahudi

5 item that you like the most
fleshlight
vibrator
BEK 3870
soalan spot
Laptop

5 item that you dislike the most
stokin bola kawan
kotak CPU aku kat dapur
budu
habuk kat tapak kaki
tandas yang tersumbat

5 people that you love the most
~naBi Muhammad s.a.w
~Mak saYA
~aYAh saYA
~adik2 saYA
~aweK saya
~dIri saYA seNDiri

5 people that you hate the most
orang yahudi
cik ramlee (jaga kuat saman)
BUSH yang babi
RIZKhan
orang yang pecah cermin BEK 3870

5 color that you like the most?
hijau (warna nabi)
green
lite green
biru
ungu

5 color that you dislike the most?
hitam taik shawn
kelabu taik radang
kuning taik peel
coklat taik Bob
putih taik aku sendiri

5 things that you dream the most
masuk syurga
xnak masuk neraka
nak lintas Titian Silatur....sepantas kilat
dapat jawab soklan kubur
jumpa arwah ayah aku kat SANA

5 things that you not dream at all
masuk neraka
lari akidah
sesat jalan
buat dosa
derhaka ngan parents

5 of your positive character(oraNG caKAP lar)
hitam - serap haba
hensem - aku cakap (org gak kan)
mata coklat - bdk mktab cakap
bagus tak isap rokok - bdk UIA cakap
chaaa....- kawan-kawan maktab cakap..hahaha

5 of your negative character
hensem bergaya
smart
tekun
usaha
jaya

5 moments that you miss the most
hug...hehehe
kt nasi lemak meriah lepak sambil kutuk2 urang len..
wat show ngn En. Roslan
time study kat maktab (lepas 10 tahun nnti la)
dapat OLEY org time men futsal or bola..ngeh3


5 moments that you do not want to remember at all?
kenangan yang dah lupe
kenangan yang baru je lupe
kenganganku..bersama mu..diwaktu engkau...disamping ku...siang dan malam...wajah
terbayang...eh ternyanyi plak...
kenangan kene kejor dengan RAPINO ckgu disiplin sekolah ROMPIN
kenangan lost my dad..

5 positive characters of your best buddy
aku pilih budak umah 11 org (sume best buddy aku)
- funny
- ceria
- suke mandi smpai air slow
- suke men2 dlm ape2 hal
- supportive dowh
dunia akhitrat aku ingat korang..sonok dowh..

5 negative characters of your best buddy
budak umah aku gak
- suke ketuk pintu tme aku mandi
- suke karoke dalm bilik kuat2, nk tgok berita pon susah
- suke kutuk awek apit
- cakap aku Aris Ariwatan..hahahaha...
- parking dalam seri mas tapi tak bayar

5 things that you happy to do the most (Of your entire life)
mayang
puasa
makan
tido
m*********

5 things that you regret the most
m*********
tak kumpul elaun
pergi genting tp tak dpt men supermen
air tumpah kat kedai kuning
terkentut dalam lif sorag2..busuk nak mampos aku kentut...buduh punye aku..




Single question

Favorite animal?
cat la...bkn CAT TESL k..

Favorite quote?
"man jadda wa jadda" n "insan yang gemilang, ye2..adalah inssan yang terbilang..ye2.."

Favorite actor?
diri senDiri..peLAkon di muka bUmi aLLah s.w.t

Favorite actress?
my mum la- pelakon di muka bumi jugak

Favorite things that you do when you are alone?
bukak tenet

Favorite website?
www.tube8.com n www.kimisai.blogspot.com

Favorite moment?
kentut dalam lif sorg2...

Favorite sport?
meneran dlm tandas

Favorite vegetable?
lobak

Favorite movie?
MILF Hunter



p/s : kimisai bagi sume yang follow blog kimisai untuk buat tag nie kalau rajin..hahaha..penat dowh..panjang gile...taik btol RADUNK ni..

Free Signature Generator


Tuesday, May 19, 2009

Kimisai macam nie ke..

Menurut Yang Berbahagia Dato' Dr. Fadzilah Kamsah....berikut adalah personaliti orang yang lahir bulan Julai.Kenapa kimisai tulis Julai???Sebab bulan kelahiran Kimisai...hehehe..

....12 Julai 1987...nanti ucap la dan bagi hadiah sekali.....kimisai nak hadiah..hahaha....
.....Gurau jek semua.....


JULAI

* Sangat suka didamping.
* Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki.
* Agak pendiam kecuali dirangsang.
* Ada harga dan maruah diri.
* Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan.
* Mudah dipujuk dan bercakap lurus.
* Sangat menjaga hati orang lain.
* Sangat peramah.
* Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya.
* Berjiwa sentimental.
* Jarang berdendam.
* Mudah memaafkan tapi sukar melupakan.
* Tidak suka benda remeh-temeh.
* Membimbing cara fizikal dan mental.
* Sangat peka, mengambil berat dan mengasihi serta penyayang.
* Layanan yang serupa terhadap semua orang.
* Tinggi daya simpati.
* Pemerhatian yang tajam.
* Suka menilai orang lain melalui pemerhatian.
* Mudah dan rajin belajar.
* Suka muhasabah diri.
* Suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama.
* Suka mendiamkan diri.
* Suka duduk di rumah.
* Suka tunggu kawan tapi tak cari kawan.
* Tidak agresif kecuali terpaksa.
* Lemah dari segi kesihatan perut.
* Mudah gemuk kalau tak kawal diet.
* Minta disayangi.
* Mudah terluka hati tapi lambat pulih.
* Terlalu mengambil berat.
* Rajin dalam membuat kerja


p/s: kimisai rase kimisai tak macam tu pon..hahaha...len macam kimisai dengan apa yang Doktor tu tulis..ish3..

Free Signature Generator

Saturday, May 16, 2009

SELAMAT HARI GURU kepada yang berkenaan...

UNTUK SEMUA GURU-GURU SERTA GURU PELATIH...




DUNIA GURU

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA POLIS,
MEMBURU PENYANGAK LAKSANA IBLIS,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA TENTERA,
PERKASA TEGUH PERTAHAN NEGARA,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA DOKTOR,
HIDUP NAMA KELAK MAHSUR,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA TABIB,
PAKAR MENYEMBUH SEKALI MENGHATIB,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA KOPORAT,
HIMPUNAN HARTA TERSENDAT-SENDAT,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA ARTIS,
PAKEJ SUARA WAJAH NAN MANIS,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA BANGSAWAN,
PUNYAI KAPAL DAGANGAN DI LAUTAN,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA PERAMUGARI,
KELIK DAN SAPA MESTI BERSERI,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA JURUTERA,
MERCU NEGARA DAPAT DILAKSANA,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA KAYA,
SENANG DI KATA MACAM GAJINYA JUA,

dunia guru,
adalah dunia aku,
merintis watan berlandas ilmu,
kelak bicara mereka ketua,
besar jasa besar pula pahala,

dunia guru perlukan semua,
semua dunia pula perlukan gurunya,
tanpa guru siapalah anda,
tiada guru apalah dunia mereka,
hilang guru tak tahu nasib yang menimpa,
GURU PEMBINA NEGARA BANGSA


kimisai yang mencakar di atas,
terima kasih


selamat hari guru untuk semua kawan-kawan di INSTITUT PENDIDIKAN GURU
MALAYSIA .
selamat hari guru untuk semua BEKAS-BEKAS guru yang pernah menjadi guru.selamat hari guru untuk semua guru-guru yang pernah mengajar kimisai.selamat hari guru untuk semua pensyarah-pensyarah yang mengajar kimisai.selamat hari guru untuk semua pensyarah-pensyarah yang pernah mengajar kimisai.selamat hari guru untuk semua kawan- kawan yang memberi sokongan, galakan serta tunjuk ajar dalam bidang apa sekalipun.selamat hari guru untuk semua yang berkaitan dengan pendidikan.selamat hari guru untuk semua........... .......................................................................................................................................................................

PALING PENTING SELAMAT HARI GURU UNTUK IBU BAPA DAN KELUARGA TERCINTA KERANA GURU PALING AKRAB ADALAH MERKA....MERKA JUGA BERHAK DI GELAR GURU YANG TIADA PENCENNYA.........................................


Free Signature Generator


Wednesday, May 13, 2009

Keganasan Alam melalui RIBUT....

Cheras, KL : 13 Mei 2009 - Rabu; Berita tergempar yang kimisai terima daripada seorang teman (rahsia) berdekatan dengan Bdr Sri Permaisuri Cheras.Kimisai sedang minum dengan abang kimisai. Tiba2 teman kimisai sms cakap ada ribut. Memang petang tu ribut pun, tapi yang peliknya dia cakap ader bunyi macam bumbung jatuh. Kimisai pun bergegas la ke tempat kejadian. Sekali tengok, nah ko. Dah macam TSUNAMI dah. Ni la orang cakap jangan main2 dengan kuasa Allah (bukanlah penduduk kat sini macam tu) Mungkin ini pun salah satu tanda KIAMAT kecil kan. Mana kita tahu. Jadi sama2 lah kita doakan kesejahteraan dan keselamatan kita bersama. Semoga apa yang kita lihat ni di jadikan iktibar dan peringatan kepada kita semua. Memang dah banyak berlaku kejadian macam ni kan. Tapi ini kimisai sendiri yang pergi tengok. Gambar2 ni semua kimisai yang ambil. Terkejut juga tengok banyak kereta2 yang remuk kena hempap dengan bumbung tu. Alhamdulillah nasib baik takda orang yang cedera atau jiwa2 yang terkorban. Kejadian ni berlaku di Pangsapuri Kasturi yang terletak di belakang Pangsapuri Vista Amani di Cheras ( Bdr Permaisuri ). Terima kasih kepada pihak Bomba Bdr Tun Razak dan orang ramai yang membantu petang itu. Apa-apa pun semoga semua penduduk di situ dapat bersabar kerana tidak dapat menggunakan lif buat sementara waktu. Nak2 yang tingkat 10 ke atas. Nah berdaghah nak naik ikut tangga. Bersabar ya....


Vista Amani



MyV dan Tuan-nya



Taman yang musnah (sikit ja)



Insuran boleh klem ka??



5 kereta di dalam runtuhan tu.



Orang ramai dan Bomba yang membantu.


Bumbung yang jatuh



MyV SE & Saga BLM menjadi mangsa..takziah..



Free Signature Generator


Karya yang tak siap...tapi hilang pulak...

Kelas panas,
Kipas tak pusing,
Kepala pening,
Kepala pusing,
Kawan boring,
Kimisai pun boring
Pensyarah tak masuk,
Pelajar berseronok,
Pelajar kelas sebelah merayau,
Pemantau MQA meninjau,
Pengarah pulak melilau.....

Itulah yang berlaku hari itu, boring sangat2 sampai dah melepasi tahap gaan dah boring kimisai...kimisai pon mencapai la sebatang artline / pen dakwat basah hitam dalam Kotak Kalam kimisai....Hajat nak menyonteng jek..paham2 la kalau kimisai dah jumpa pen macam tuh, ada jela karya2 buduh nak dihasilkan..hoho...biasa lah kan hobi kimisai...dah hasilnya....



Tapi sayang keesokan harinya kimisai nak sambung lukisan tu dah tak boleh...dah hilang..tatau kemana menghilang...takkan taksiap lagi dah ader orang curi kot..kimisai bukan Picasso...bukan Syed Ahmad Jamal...hehehe...takut2 kalau ada kat Balai Seni Lukis ke, Muzium ke, Istana Budaya ke...huhuhu..macam mane???hehehe...tak siap lagi tuh...hohoo...kepada yang buang/mencuri sila pulangkan ...nanti kena repot polis baru tau..ekeke...

p/s : tengok la entry lame kimisai, lukisan tu pon macam ni jugak...bih kurang la...kimisai minat lukis2 macam nie...

Free Signature Generator


Karya lagi...tapi tak seberapa..

A'kum n Salam sejahtera semua....

Kimisai cuma nak tunjuk je hasil kerja kimisai yang terbaru iaitu Imitasi daripada hasil karya Pablo Picasso iaitu SELF POTRAIT..Ni sempena dengan tugasan amali kimisai yang terbaru..komen la apa yang patut..

Ni karya asal oleh Pablo Picasso - Self Potrait





Ni Pablo Kimisai plak yang lukis...


Walaupun tak same dan tak serupa, namun kimisai berbangga dengan hasil kerja kimisai..Ye la sapa lagi nak puji kan kalau bukan diri sendiri..hehehe...Tapi banyak sangat dah yang lari tuh..aduyai...hehe


Free Signature Generator


Monday, May 11, 2009

hari ini hari ibu...



ISNIN, 11 MEI 2009, CHERAS ; hari ini adalah hari ibu bagi semua ibu-ibu, bakal-bakal ibu, bekas-bekas ibu dan semua yang berkaitan dengan ibu. Tepat jam 7 pg tadi kot aku ucapkan kat mak aku. Tapi sayang coz aku ucapkan dalam sms je. Aku tak telefon sebab kredit takda pagi-pagi buta tu. Jadi aku SMS je kat kakak aku suruh die ucapkan bagi pihak aku. MINTAK MAAF ibu sebab tak telefon dan lambat ucapkan selamat hari ibu. Kira ok juga la kan aku ucapkan dalam SMS. Terkilan tu memang ada juga sebab tak dapat balik jumpa ibu.

Sebagai hadiah kot sebab ucap selamat hari ibu, aku dan abang aku dihadiahkan TOP-Up sorang RM 5. Walaupun bukan itu yang aku harapkan, namun ianya amat bermakna bagi ku kerana nilai yang kecil itu penuh dengan kasih sayang yang ingin mereka peroleh kelak. TERIMA KASIH IBU untuk semuanya. AMPUNKAN segala silah dan salahku..

Kalau ayah ader mesti aku boleh gak ucapkan SELAMAT HARI BAPA abah...tapi TUHAN lebih menyayanginya...al - FATIHAH untuk arwah ayah aku..

Apa-apa pun SELAMAT HARI IBU buat semua IBU-IBU di dunia ini.



SELAMAT HARI IBU RAKIAH BINTI ISMAIL

"TERIMA KASIH ATAS SEGALA JASAMU"

"AKAN KU BALAS SEGALA JASAMU"

SEMOGA PANJANG UMUR & DAPAT PERGI HAJI LEPAS KIMISAI KERJA NANTI


...Ni la ibu tersayang...



....Emmmwaahhhhhh untuk ibu.......




p/s: jangan jadi macam si tanggang ok..jangan derhaka pada ibu.



Free Signature Generator


Thursday, May 7, 2009

ibu oh ibu......

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...memang betul)


Bila dahaga, yang susukan aku....
mak
Bila lapar, yang suapkan aku....
mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..
mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.....
Mak

Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....
mak
Bila nak bermanja, aku dekati....
mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku....
mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....
mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
mak
Bila takut, yang tenangkan aku....
mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
mak
Aku selalu teringatkan ....
mak
Bila sedih, aku mesti talipon....
mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....
mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..
mak
Bila takut, aku selalu panggil...
"mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....
mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....
mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....
mak
Bila ada masalah, yang paling risau....
mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....
mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
mak
Yang selalu berleter kat aku... mak
Yang selalu puji aku....
mak
Yang selalu nasihat aku....
mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
mak

Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku

Bila sedih, aku cari....
mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....
mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku

Bila berduka, aku peluk erat....
emakku

Bila nak bercuti, aku bawa.....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku

Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku


Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon
mak

Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk
emak


Renungkan:

"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........


Tapi kalau mak sudah tiada.....
.....
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....


Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup
mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup
mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup
membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup
membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup
berhenti kerja untuk menjaga ibunya..... dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00

Jumlah : RM17.00
Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA


Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.

Free Signature Generator


Wednesday, May 6, 2009

MANUSIA MEMANG KEJAM......!!!

SALAM & haloo...kimisai baru dapat satu cerita baru ni...bukan apa, cuma nak kongsi ngan blogger2 n pembaca-pembaca,...disebabkan kimisai nikan minat kucing, jadi tak sampai hati la kalau tak masukkan entry ni...kesian betul cerita ni...ni tentang seorang perempuan ni, jumpa kucing then korang tengok apa die buat..aduyai...snasib baik die kapir kan...kalau tak , taktau la aku....dahla kucingtu binatang kesaynagan NABI MUHAMMAD (s.a.w) kan...besar dosa tuh...korang tengok la ok..

MUKA BOLEH TAHAN LA KAN, TAPI PERANGAI MACAM B*** & C*****










YA ALLAH, APA NAK JADI DENGAN GURL NI....BODOH NAK MAMPOS....SEMOGA KO PULAK KENE SESUATU MACAMANA YANG KO BUAT KAT KUCING COMEL TU.....SAMA2 LA KITA RENUNGKAN YE KAWAN2...
Free Signature Generator

Kelip-kelip..!!