Yang sudi menjengah...TQ

Wednesday, May 13, 2009

Keganasan Alam melalui RIBUT....

Cheras, KL : 13 Mei 2009 - Rabu; Berita tergempar yang kimisai terima daripada seorang teman (rahsia) berdekatan dengan Bdr Sri Permaisuri Cheras.Kimisai sedang minum dengan abang kimisai. Tiba2 teman kimisai sms cakap ada ribut. Memang petang tu ribut pun, tapi yang peliknya dia cakap ader bunyi macam bumbung jatuh. Kimisai pun bergegas la ke tempat kejadian. Sekali tengok, nah ko. Dah macam TSUNAMI dah. Ni la orang cakap jangan main2 dengan kuasa Allah (bukanlah penduduk kat sini macam tu) Mungkin ini pun salah satu tanda KIAMAT kecil kan. Mana kita tahu. Jadi sama2 lah kita doakan kesejahteraan dan keselamatan kita bersama. Semoga apa yang kita lihat ni di jadikan iktibar dan peringatan kepada kita semua. Memang dah banyak berlaku kejadian macam ni kan. Tapi ini kimisai sendiri yang pergi tengok. Gambar2 ni semua kimisai yang ambil. Terkejut juga tengok banyak kereta2 yang remuk kena hempap dengan bumbung tu. Alhamdulillah nasib baik takda orang yang cedera atau jiwa2 yang terkorban. Kejadian ni berlaku di Pangsapuri Kasturi yang terletak di belakang Pangsapuri Vista Amani di Cheras ( Bdr Permaisuri ). Terima kasih kepada pihak Bomba Bdr Tun Razak dan orang ramai yang membantu petang itu. Apa-apa pun semoga semua penduduk di situ dapat bersabar kerana tidak dapat menggunakan lif buat sementara waktu. Nak2 yang tingkat 10 ke atas. Nah berdaghah nak naik ikut tangga. Bersabar ya....


Vista Amani



MyV dan Tuan-nya



Taman yang musnah (sikit ja)



Insuran boleh klem ka??



5 kereta di dalam runtuhan tu.



Orang ramai dan Bomba yang membantu.


Bumbung yang jatuh



MyV SE & Saga BLM menjadi mangsa..takziah..



Free Signature Generator


12 comments:

  1. waah! truknye..dasat gak..bumbung vista amani jatuh kt lestari ke?

    ReplyDelete
  2. so bumbung drpd vista la yg terbang smpai kat kasturi? Kalau camtu mmg ribut kuat...

    ReplyDelete
  3. MIZZ AMMIE
    Tak...bumbung kasturi la..mane ada lestari...tu kan depan lagik..tp nmpk bumbung vista pon macam terbang gak...

    Celus..
    memang ribut kuat, tp yag gua tau bumbung kasturi sendiri yang jatuh..vista amani tuh tatu la..nmpk macam jatuh gak ..

    ReplyDelete
  4. wanna.
    memang dasat..seb bek tadak nyawa melayang atau org cedera...tp ader budak maktab IPIK dok citu...takut gak kan...

    ReplyDelete
  5. salam...
    actlykan ms kejadian hujan lebat ni, cik nab dan rakan2 dari TESCO on the way nak pg mkn kat Q-Bistro. Mmg dahsyat la kejadian tu...cik nab sendiri merasakannya.

    Dalam perjalanan tu,hujan lebat diselang-selikan dgn bunyi guruh dan petir yg sambung menyambung.kami dalam keta ketaq kepala. zikir je...

    mmg bnyak pokok2 tumbang dan zink2 yg tercabut termasuklah zink yang lekat kat tapak pembinaan tu...

    semoga kita sama2 ambil iktibar dari kejadian ini...Allah Maha Agung, ni baru petunjuk kecil dariNya...

    ReplyDelete
  6. CikNab
    huhu..mkn kt q bstro...dahsyat...
    ermm tu lah kita tatau mane bhye, bile dtg kan ...
    naseb la klu tersgkut skali ngn kejadian tuh...

    g mkn tak ajak ek...ermm ni ciknab mne ek ..muzik ke..

    ReplyDelete
  7. wahh gerun dan sadisnye bagi pemilik kereta terbabit..arrrr

    ReplyDelete
  8. si lampu neon..

    naseb bek BEK tadak kat situ..tautak BEK tu spe...
    welkam n thnks 4 flwing dis blog ok..

    ReplyDelete
  9. dahsat la...takut ^_^..kesian org yg hrte bnde die rosak..

    ReplyDelete
  10. Billa
    nseb bek gak TAS tadak kt ctu kan,,,...huhu...semoga kita sentiasa dilindungi-Nya

    Cresent
    jadikannya pengajaran...dan teladan...tanda2 kiamat kecil tuh..kan

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!