Yang sudi menjengah...TQ

Saturday, May 16, 2009

SELAMAT HARI GURU kepada yang berkenaan...

UNTUK SEMUA GURU-GURU SERTA GURU PELATIH...




DUNIA GURU

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA POLIS,
MEMBURU PENYANGAK LAKSANA IBLIS,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA TENTERA,
PERKASA TEGUH PERTAHAN NEGARA,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA DOKTOR,
HIDUP NAMA KELAK MAHSUR,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA TABIB,
PAKAR MENYEMBUH SEKALI MENGHATIB,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA KOPORAT,
HIMPUNAN HARTA TERSENDAT-SENDAT,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA ARTIS,
PAKEJ SUARA WAJAH NAN MANIS,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA BANGSAWAN,
PUNYAI KAPAL DAGANGAN DI LAUTAN,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA PERAMUGARI,
KELIK DAN SAPA MESTI BERSERI,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA JURUTERA,
MERCU NEGARA DAPAT DILAKSANA,

DUNIA GURU,
BUKAN DUNIA KAYA,
SENANG DI KATA MACAM GAJINYA JUA,

dunia guru,
adalah dunia aku,
merintis watan berlandas ilmu,
kelak bicara mereka ketua,
besar jasa besar pula pahala,

dunia guru perlukan semua,
semua dunia pula perlukan gurunya,
tanpa guru siapalah anda,
tiada guru apalah dunia mereka,
hilang guru tak tahu nasib yang menimpa,
GURU PEMBINA NEGARA BANGSA


kimisai yang mencakar di atas,
terima kasih


selamat hari guru untuk semua kawan-kawan di INSTITUT PENDIDIKAN GURU
MALAYSIA .
selamat hari guru untuk semua BEKAS-BEKAS guru yang pernah menjadi guru.selamat hari guru untuk semua guru-guru yang pernah mengajar kimisai.selamat hari guru untuk semua pensyarah-pensyarah yang mengajar kimisai.selamat hari guru untuk semua pensyarah-pensyarah yang pernah mengajar kimisai.selamat hari guru untuk semua kawan- kawan yang memberi sokongan, galakan serta tunjuk ajar dalam bidang apa sekalipun.selamat hari guru untuk semua yang berkaitan dengan pendidikan.selamat hari guru untuk semua........... .......................................................................................................................................................................

PALING PENTING SELAMAT HARI GURU UNTUK IBU BAPA DAN KELUARGA TERCINTA KERANA GURU PALING AKRAB ADALAH MERKA....MERKA JUGA BERHAK DI GELAR GURU YANG TIADA PENCENNYA.........................................


Free Signature Generator


17 comments:

  1. happy teachers day to all guru out there! :)
    and same goes to u kimi ;)

    ReplyDelete
  2. cresent
    yeah
    thanks cresent
    semoga menjadi guru yg cemerlang terbilang bukan kepalang ok...hehehe

    ReplyDelete
  3. gua ucapkan selamat hari guru buat lu beb..

    ReplyDelete
  4. gila bro dah dpt card...huhu
    slamat ari guru to u too...may u become da greatest teacher kimizuka...

    ReplyDelete
  5. kimi ni che gu ker?...
    salam blog walking...
    selamat hari guru yerk...

    ReplyDelete
  6. bro aloy
    thanks banyak beb...gu terharu bab lu wish kat gua..nt hari jadi lu gua wish blk..klu wa igt la bro..huhu
    thanks


    celus
    tu card gua amek dr tenet daa....
    gua mne ade ank murid lg beb...lu pon..semoga menjadi the greatest teacher celusuka


    Qaseh Qasturi
    yup kimisai ni cikgu gak ...cikgu pelatih..
    hheehehe...salam blog walking ak to Qaseh..n selamat hari guru gak..
    qaseh ni dak maktab gak ker..

    ReplyDelete
  7. re: berani mati tu bukan event bro... tapi teater anjuran Art Stage Club.... perform tuk pertandingan teater kebangsaan peringkat negeri selangor.

    ReplyDelete
  8. aduyai bro..
    gua egt bru nk jd pelakon lu..hohoh
    ble ek teater tuh..gua nk nengok r..ke juri je bleh tengok..

    ReplyDelete
  9. hebat plak ko mengarang sajak guru tu yer. apekate ko deklamasi sajak tu, amik video dan u-tube kan kat sini? mesti teruja!

    celamat cari curu cimi!

    *bajet pelat*

    selamat hari guru kimi!

    ReplyDelete
  10. neon..
    ye2 sewlamat hari guru gak...
    eh
    celamat cari curu ceon

    haha pelat gak aku ni

    erm aku mmg ske mngarang walpun tah apa2 yg aku karangkan tuh ...hehe

    nt aku try wat video or lagu k ,...ko dgr n rate tau ..
    ekekek

    ReplyDelete
  11. Peringkat Saringan 26 hb ni... tapi tak hebahkan sangat.

    final 21-26 hb jun di Muzium Shah Alam..
    dtg la,,, Lima atau enam group teater yg layak akan bertanding.

    ReplyDelete
  12. bro aloy
    thanks bro..tp seat mcm mne..kene tempah ke..gua igt nk dtg ler..gua mt teater..

    saringan gua takleh dtg..tp final bleh kot..nt gua msj or kol lu la klu ader kemusykilan yg gua taktau..ok thnks bro...

    p/s: tak rugi gua join earth hour arituh...

    ReplyDelete
  13. Earth Hour tu takde ape Bro.. kite kumpul sesame kite je pada sesiapa yg minat seni.

    Kalau semua jadi,,, dah nak show nanti gua iklankan.

    ReplyDelete
  14. xde hal la...takde pe pon..atleast bw mkne buat gua...ye la gua suke bkwn ..so da dpt mmber jauh cm lu org pon gua dah sonok dah..

    ok nt dah iklan bgtau gua ek
    tak pon letak kt blog, terus gua tengok..ngeh3....

    mekasih lagi skli...

    ReplyDelete
  15. zamat zari zuru zimi...ak nk wat2 pelat jgk..hua3

    ReplyDelete
  16. sir zul
    tau la budak PK kan..takkan pelat kot..hehehe
    nnt pelat btol2..

    Camat cari curu cugak cir cul...eh aku pon pelat...tolong....




    Phyzee..
    masih tidak terlambat pzie..SELAMAT HARI GURU gak...semoga menjadi guru yang soleh dan terunggul..GTO

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!