Yang sudi menjengah...TQ

Thursday, August 13, 2009

Sayangi Bahasa: Dedikasi

Hari ni gua nak ajar sikit makna perkataan DEDIKASI.

Tau DEDIKASI ??
Ni jawapan salah seorang budak sekolah rendah

Guru :Samad, tolong berikan saya contoh ayat menggunakan perkataan DEDIKASI.

Murid :Pagi tadi Daddy kasi duit lebih untuk saya belanja di sekolah.



Renung-renungkan dan fikir-fikirkan semua...


21 comments:

  1. hihi..budak2 zaman sekarang, banyak sangat nengok Raja lawak.

    ReplyDelete
  2. Nurain:
    kalau menang RL menang NIssan tuh...edaran tanchong motor..



    Yoro okino:
    lawak yang menyakitkan hati sebagai seorang guru..huhu



    Naddy:
    Daddy kasii apa??memang mummy bagi..hehehe..saling memberi..



    Bias:
    Nope, sugar Ray..hehehe....

    ReplyDelete
  3. haha...
    gile best dpt student cam tuh xD

    ReplyDelete
  4. sugar itu gula. dan gula sangat manis. jadi kau nampak kaitan yang cuba aku sampaikan?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    ok stop!
    aku sendiri tak nampak. haha!

    ReplyDelete
  5. azzaliena:
    mmg gile pon dpt student cm tu..huhu


    bro Addya:
    gua nampak kaitannya dengan bekalan gula yg semkin berkurangan..lu curik ek??

    ReplyDelete
  6. ko gile lah kan..dak tuh tak..hahaha...
    selamat dtg ke hospital bahagie..
    sile amik tempat anda...haha

    ReplyDelete
  7. hahaha
    tak gile mne pon
    erm mm.. adakah ini kaunter mnggu??

    ReplyDelete
  8. betul la tu... itulah asal usul ayat perkataan dedikasi kalau lu nak tau... hadiah ini dady yang kasi... jadi ia merupan dedikasi.. penghargaan... itulah asal usulnya..

    ReplyDelete
  9. tabah ok cikgu...hehe...

    ps...sejak bila aloy jadi polis nahu ni?

    ReplyDelete
  10. bro aloy:
    wah guru bahasa aloy..gua tatau plk itu asal usulnya...ngeh3..


    Patungcendana:
    tgh tabah..huhu..thanks..
    aloy polis nahu???wahhh...job baru...



    Wahyudi:
    yo bro sehat...lu??



    Azzaliena:
    ngeh3..bukan kaunter H1N1 ke...

    ReplyDelete
  11. bukan... gua bukan guru bahasa,ngarut je.. bace boleh percaya jangan sangat.. hehehhehe

    ReplyDelete
  12. patung menuduh bro aloy..
    biar bukan guru, kalau di mata org lu macam guru, apa salahnya....heheh

    ReplyDelete
  13. dedikasi sungguh murid itu membagi jawapan...

    ReplyDelete
  14. ya..macm gurunya juga waktu sekolah dulu...

    ReplyDelete
  15. daddy cool??
    maknenye daddy dah mati, sebab tu sejuk...

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!