Yang sudi menjengah...TQ

Thursday, August 27, 2009

Samad jumpa bapa mertua...JAWA??!!

Kawan gua si Samad dapat awek Jawa. Penant usha tahun lepas, setahun tu nak dapat. Awek tu selalu datang tengok wayang. Jadi selalu la juga kena usha kan.. genap setahun 5 bulan, dapat!!

 

Samad bangga..!!!

Awek Jawa cun melecun..!!!

 

“Jelesnya gua dengan Samad tu. Dapat awek cun melecun. Padahal dia tak hensem mana pun. Muka macam crazy frog ada la…” bisik hati jahat gua yang tak berapa busuk.

 

Satu hari….

 

K****, malu aku siot…!! Malu besar beb..!! Dah la dengan bakal bapa mertua aku pulak tu…!!

Malu apehal pulak lu ni?? Lu betulkan spender lu depan dia ke..??

 

“Takda la.. Ko pun tau bapa awek aku tu kan Jawa. Cakapnya pun pekat. Semalam aku pergi jumpa dia kat rumah dia. Awek aku suruh daaa…!!!”

Lepas tu??” gua menyampuk.

 

“Dia tanya aku pasal semayang, tapi aku tak paham sangat pe yang dia cakap.”

Lepas tu??!!” sampuk gua kagi.

 

“Tiba-tiba dia tanya……”

 

“ Anaknya, lepas zuhurnya apa?? Tapi dia tanya dlam loghat Jawa la..!!”

“ Laaaa…lepas zuhur kan asar. Lu tak tau ke??”

 

“Buduh..!! Aku tau. Masalahnya, aku tak paham sangat dia cakap jadi aku jawab benda lain. Kalau aku paham aku jawab je yang betul. Malu beb..!!”

 

“Habis tu lu jawab apa??”

Singapore..!!!”

 

p/s: samad samad…..

12 comments:

  1. samad dgr ape time nak jwb tuh?
    len kali dating blaja la samad oiii...

    ReplyDelete
  2. nasib baik cakap singapore..
    kalau cakap batam..
    lagi haru..

    ReplyDelete
  3. hahahhaha
    len kali beljar dulu..huhuhu
    kang dah malu..
    sah2 kena reject nnti
    hahah

    ReplyDelete
  4. hahaha
    dah sah dalam hati bapak mertua die
    hye budak nih blh ke jadi laki anak aku..hahaha

    go go samad :)
    jgn kena rejek eh..hahahahahaha

    ReplyDelete
  5. haha....ini cerita gua penah dengar..jadik kat samad lak dah..samad samad..lu kasik samad kamus jawa-bm..

    ReplyDelete
  6. hahaha lawak ler....nasib baik samad tak nengempol

    ReplyDelete
  7. betul la lepas johor singapore...tak belajar geografi ke...:-D

    ReplyDelete
  8. hahaha. Adeh. Malu beb. Mesti malu punya. Muahaha.

    ReplyDelete
  9. aku makin musykil la kimi, sapakah samad terbabit! hahahaha

    sengal ! singapore!

    ReplyDelete
  10. mamai:
    mengempol tu aper??gua pon tak paham sangat JAWA ni./.


    patungcendana:
    Salahkan ayah awek samad..Samad A1 geog form 5..Eh ader ke??


    Bias:
    sokong patung??patung kan kaku...


    Alang:
    sebab tu samad luahkan pada gua...malu..samad hitam, dah jadi merah..


    Silampuneon:
    samad pakwe si awek jawa..bkn gua tau./..
    Lepas JOHOR kan singapore..

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!