Friday, March 5, 2010

Dalam Hati Ada Taman..

" Dulu aku kau puja,
Dulu aku kau cinta,
Dulu aku sang juara,
Kini roda telah berputar..."

Masih terngiang lagu tu di telingaku. Aku masih terkenangkan memoriku yang masih bergelimpangan di taburan benak otakku. Biarpun bukan mudah untuk meluahkan walau sejemput isi yang terbuku di dalam hati. Semangatku, fikiran ku, nafasku, ingatanku, malah bau ku semua hanya ku lepaskan dengan jinak untuk dirimu.

Semalam mengingatkan aku kepada dia, dia yang pernah menjadi sesuatu yang bermakna, bukan sahaja bercahaya di dalam hatiku, tetapi sesuatu yang dapat memberiku seribu ilham sejuta rasa. Bukan sayang, bukan kasih, tetapi rasa cinta yang mungkin membibitkan banyak rasa bunga-bunga cinta, damai hati yang mengiurkan perasaan ku untuk bersama mu selamanya.

Selangkah kaki ku menapak, untuk menjejakimu,
Senafas dada ku menyedut, untuk terus bersamamu...


"Akulah sang mantan..
Akulah sang mantan..."


"Weh bangunlah pergi mandi. Nanti lambat pulak nak pergi sekolah. RPH pun ko tak siap lagi.." kejut Endang yang mellihat gua dalam keadaan mamai.






P/s: Sepanjang hari gua tersenyum....

8 comments:

  1. syafiqah:
    tu ayat copy paste..mknenya tak jiwang pon gua..ahakz


    bias:
    nak try??hahaha blueboy..

    ReplyDelete
  2. wooohhh.......tersedak aku.hye kimisai.jiwang kau neh upenye.hee

    ReplyDelete
  3. lumut:
    hahaha yersedak knpe nye..hehehe
    hye lumut..lame tak ke blog lu..ssh nk on9 skang ..huhu

    ReplyDelete
  4. jiwang siot,haha, wa bru nak ber'blogging' neh..

    ReplyDelete
  5. zach:
    jiwang sangat ke..ahakz...boleh ganti azmeer tak
    huhuh

    selamat berblogiing... :)

    ReplyDelete
  6. hehehe..ayat brbunga2 je owner blog ni.bagos2..ade bakat jd sasterawan ni..huhu

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!