Yang sudi menjengah...TQ

Monday, March 8, 2010

"Ali Baba..!! Macam Babi Perangai"

"Apa hal saya pulak yang kena kol sponsor ni ?? Awak kan S/U sukan sekolah. awak la kol."

" Apa yang saya tahu kejayaan Sukan Tahunan sekolah ni bergantung pada awak S/U sukan..!!"

" Awak tetapkan lah nak mesyuarat ke tak. Awak kan S/U sukan sekolah.."

Orang mintak lu kol sebab ko ader nama dan pengaruh. Kalau setakat pegang jawatan je buat apa tak buat kerja kan?? Gua pun bengang. Dah la tak nak buat kerja macam jawatan lu, lu nak pulak ali baba kan orang bawahan pulak. Bangang ke apa. Lu sedar tak kalau lu yang kol senang sikit nak dapat sponsor untuk Sukan Tahunan Sekolah. Tak la macam S/U sukan yang kol. Tandatangan lu kalau nak di banding dengan S/U sukan tadi sah-sah la lagi baik kan. Lagi senang orang nak bagi apa-apa.

"Eh kenapa nama dengan nombor telefon saya kat bawah nama guru besar ni?? Ni salah ni. nanti parents diorang kol saya pulak tengah-tengah malam. Saya kan tak pergi perkhemahan tu.."

Apa ke bodoh la lu ni. Lu kan orang atasan dalam setiap program yang di anjurkan oleh pihak sekolah. Kalaupun program tuh kecil-kecilan je, tapi dah bahagian koko lu kena la amek peduli sikit. Ni macam gampang tau tak. Dah la hal rumah sukan ni nampak lu macam endah tak endah jek. Pastu lu pulak tak nak nak buat itu buat ini, baik lu jadi jaga sekolah jek. Tak yah nak wat keje banyak. Jaga je pintu pagar tu.

Lu jangan ingat kalau lu punya pelajaran tinggi lu boleh arah orang sesuka hati. Lu dah buat kawan-kawan lu jadi machai tau tak. Jadi balachi. dah semua orang tak suka dengan lu. Lu tak sedar ke. Bangang betul la.

Dah la cakap banyak tak guna, sepak pun tak kena, jadi baik lu pikirlah sendiri. Jangan la nak jadi ali baba sangat. Tanggungjawab tetap tanggungjawab, Kalau tak nak terima tanggungjawab baik tak payah amek jawatan tu. Bukan besar pun gaji. Elaun rm 50 je lebih. Buang masa keje sampai kol 5 lak tu.


" Gua tak la bagus, tapi gua rasa gua boleh jadi lagi bagus dari lu..!! Itu gua yakin..!!Sebab gua sedar akan diri gua..!! "










p/s: Lu orang tau kan tugas GPK Koko kat sekolah??

14 comments:

  1. saya:
    geram sangat dengan yang suke mengali baba ni..

    ReplyDelete
  2. tengok sket muka geram?
    =)

    uhuhuhuh...
    orang macam tu, kena sound depan depan baru sedar diri.

    ReplyDelete
  3. hahah,molek benar rasenye org tue tendang laju2..

    ReplyDelete
  4. dilla john:
    ni muka gua :-(
    cukup germ tak..ahakz


    zach:
    tendang jek??bek bunuh hahaha..dh la kuat buat palau..!!

    ReplyDelete
  5. lu dah sepak tak dia...ajak gua sekali

    ReplyDelete
  6. nak sepak n bunuh jek.. tp gua kn prktikal ag..kang tak pasal2 xlulus lak..

    ReplyDelete
  7. huhuhuhuuuuu.......
    bawak la bbersabar...... n fyi, dia x tau definisi tugasan n jawatan dia tu

    ReplyDelete
  8. gua kenal dia.. dia mmg cam 2.. naseb x sroh wat proposal.. nnt aku slow talk ngan dia.. lu bwk basaba k.. =)

    ReplyDelete
  9. zonaku:
    huhu mmg gua sabar sebab bukan gua yg kena..hahaha nk suh die letak jawatan la..


    kirimaru:
    kenal ??sapa die?? bgtau gua..gua nk kenal skit..hahaha/...eh sape pnye kes ni..huhu

    ReplyDelete
  10. garang jugak kau ni yea..tengok cam cool je..

    ReplyDelete
  11. haha XXX:
    klu cool time men kat mimpi jek..haha
    jgn men2 ngan gua ( sambil tepuk dada)hahah

    ReplyDelete
  12. hahah memang babi..!!! babi belakang umah makandak..!!

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!