Yang sudi menjengah...TQ

Sunday, November 22, 2009

Cerita anak wayang : But the light is on...!!

*************************************************************************************
Hening betul malam minggu tu sebab hujan yang baru je berhenti. Tapi sebab penonton dah ramai nak mampos, suasana hening jadi genting. semua berebut nak masuk hall masing-masing Gua macam biasa lah, dah punch kad gua, gua terus jalankan tanggungjawab gua sebagai anak wayang. Gua amek port kat check-point.

Jam 9.00 pm.

Tetiba je...

Sorang mamat Arab datang, selamba tunjuk tiket, konon boleh masuk. Gua pelik, apasal mamat ni datang gak, padahal lampu hall dia belum menyala lagi. Tiket dia kol 9.15 pm, Hall 12, tempat duduk F05. Biasa 10 minit sebelum wayang start gua baru buka hall. Kalau tak mampos la lama menunggu penonton-penonton.

"Errrr sir, sorry, the hall is not ready yet. They still clean the hall. Just wait another 1o minutes or less ok?? Thank you sir for your cooperation....!!" sampuk gua selamba.
"But..." belum sempat mamat tu habiskan ayat dia, gua menyampuk balik....

"Sir, actually you must wait for the light over there, if the light is on, then you can enter here.."
"But the light is already on. I saw it, you see there..." balas mamat Arab tu.

Gua dah pelik, padahal baru dua hall je gua buka, hall 4 dengan hall 5. Mana ada hall 11. Gua semak balik dua kali. Betul..!!

Hall 11
Sit F05
Jam 9.15


Gua tengok lampu kat atas.

11 = tak menyala
05 = menyala
06 = menyala..


"No sir, i dont see number 11 is on sir...."
"11?? Is it my cinema is 11?? "

"Yeah sir, your cinema is 11, at 9.15 pm, and your sit is F05. Now you must wait about 10 minutes or the light is on..Thank you sir..." balas gua sopan je macam anak pak imam kampung Tualang...
"Owh, sorry i guess my cinema is here, 05 (F05 - sit). Sorry, i come here later. Thank you.."

Takpelah, sebab lu warga asing, maka gua tak heran sangat la. Arab pun ada 1 je panggung wayang. Patut la sengal sikit. Tapi gua tergelak jugak la, mamat Arab ni muka yakin je datang.
**************************************************************************************






p/s: Gua cuma Band-3 je MUET. Banyak salah kot ayat kat atas...

40 comments:

  1. wah!!
    sme2 muet band 3 jek..
    tp ko da ley speaking lunDun!
    hahaha..
    neway..
    ak polow ko~~
    hhehehe

    ReplyDelete
  2. haha..x kisa la band brape brape pun..
    jnji org pham ape kte ckp suda..


    :)

    ReplyDelete
  3. kala aku jd pak arab tu.
    mst da lari sambil menutup muke.

    ahaha

    ReplyDelete
  4. ko jadi anak wayang area mane?
    gua pon nak punch kad skali bley?

    ReplyDelete
  5. hehe...
    kesian pak Arab tu...
    haa..
    betul cakap cik Syafiqah...
    asal orang boleh faham apa kita cakap...

    ReplyDelete
  6. hahahaha...
    pak arab tu sj nk bwat lwak kt ko....

    ReplyDelete
  7. MUET?..errr...apa tu?

    re:...hehe...aku pun stress tgk muka mamat yang nyanyi tu...

    ReplyDelete
  8. tak ajak layan shisya sekali ke?

    ReplyDelete
  9. hahaha..bese la tu kesalahan teknik..aku pon kengkadang salah..

    uiks..band 3 ok la 2..bape point ko pat. aku 2 point ag nak pat band4..huhu..kantoi kat paper writing plak 2..ingatkan hebat dah writing~

    ReplyDelete
  10. ORG ARAB TU PAHAM BACA TIKET ..
    ORAIT DAH MUET DPT 3..

    ReplyDelete
  11. ~@k1 is @utuMn!~
    eh same ke??ala cakap pon terkemut2 lagik la...


    syafiqah:
    betul3..!! (upin ipin)


    si aboi:
    ntah2 lu b-6 kot??gua plak yg slute..


    zikerryhasan:
    die tak tau selok belok situ..nt sest terlepas wayang..hehe


    kirimaru:
    hehe jemput dtg
    nt leh punch utk gua skli klu gua lambat..

    ReplyDelete
  12. hh:
    nak wat cmne, dah takdir..ekekeke


    riess:
    lawak pa muka dah merah padam..hahaha..dia malu dah tu..


    patung:
    MUET tu kuih paw..haha
    tnye student madam la... =)


    bias:
    baru lepas kat CARLOS...



    nurain:
    tu bkn teknik la, tu salah mata...
    b-3 jek mampu, anak melayu sejati katakan..haha


    mr syah:
    die tak paham la jd cmtu la..
    lu b-3 gak ker??


    cik cookie:
    cc tu aper??gua CS tau la...hahaha


    si sengal mungkin:
    hensem, tapi gu algi hensem...serius pon..hehe

    ReplyDelete
  13. ek????
    lu hensem ke???
    single x??hahahahha

    ReplyDelete
  14. hahaha
    double...

    kompom gua hensem...sumpah...!!!

    ReplyDelete
  15. hahah.. aku igt mamat arab tu sengal.. tapi bodow rupenye.. igt die tambah hall 5 + hall 6 = 11 hihihi...

    ReplyDelete
  16. hahaha
    apa2 pon mmg sengal..kan kat arab tadak wayang...

    ReplyDelete
  17. uit, ko da memalukan die

    mintak maaf kat aku cpt!!

    ReplyDelete
  18. hahaha..klakar dwh...len kali sepak je mamat tu..dbaru die rse sket pe die penangan tgk mvie..hahaha

    ReplyDelete
  19. hahahaha
    mamat arab tu confident giler..
    nasib dia xmarah2
    kalau tak lagi malu tu

    ReplyDelete
  20. band 3 lagi bagus daripada band 2 mahupun band 1 ;)

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  22. honeybunny:
    yup die sowang jek...nape??heheh

    bro aloy:
    gay, tapi badan dia nampak lurus...

    faiq:
    lulus tp tak pueh...nk 6..

    mislulu:
    knpe ngn lu plak..heheh skandal ek..

    sisengal;
    tadak la..gurau jek...kalau dabel, kembar siam la..

    ReplyDelete
  23. raj jr:
    klu sepak, malu dapat, sakit dapat kang,..haha lagi kesian..


    hans:
    klu dia marah2, kompom dah mlm tu gak die balik arab..heheh


    cik epal:
    memang pon, tapi lagi bawah dr band 4, 5, dan 6 kan??
    hehehe

    ReplyDelete
  24. ppoyos..
    hahaha..
    alah kalo kapel pon ape salahye..
    wa doakan lu bahagie beb

    ReplyDelete
  25. kat arab tak ada panggung wayang da

    ReplyDelete
  26. si sengal:
    poyo ape plak..klu kapel dah entri jiwang bunga dah...


    pentoi;
    selamat hari raya bro....hahaha tahnks..


    mamai:
    dah ada, tapi satu jek..huhuhu...
    jakun la tuh si mamat arab tu..

    ReplyDelete
  27. haha. aku pun band 3 je muet.
    MUET susah en. ;D

    biasa la tue arab.
    bangsa tak mennyabar.
    sabar je aku duk sini.
    HAHA!
    ;D

    ReplyDelete
  28. bro aloy;
    kompom ok kan..hehe

    kiba:
    ok la same kan..muet mmg susah..nak mmapos..haha
    weh lu kat arab kan??bile balik mlaysia

    ReplyDelete
  29. aah, lambat lagi.
    ko keje wayang eh.
    bila aku balik mesia,
    hulur la tiket free doe. :D

    ReplyDelete
  30. tadak hal la..kawan2 akan gua igt..lu bgtau je...tapi lu lambat ag kan blk mlysia..

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!