Yang sudi menjengah...TQ

Friday, November 6, 2009

situasi: Gua tanak terus terang, Lu orang pikir la sendiri..

Sebelum gua nak kecoh jap lagi, gua nak ucap tahniah kat pengikut blog gua yang ke-150. = MISS ?? anda baru je memenangi hadiah 'Nasihat' dari gua. Nanti kalau lu jumpa gua, gua bagi nasihat-nasihat tu OK..Hahahaha

**************************************************************************************
Situasi 1:

Lu orang ader akaun bank,
Lu orang dah kerja,
Tak kisahlah berapa RM pun dalam tu,
RM 2 juta ke,
berjuta-juta-juta ke??
Tapi kalau lu orang guna je duit tu,
Mesti lama-lama duit tu kering gak kan??
Mesti lama-lama habis gak kan??
Tak pun mesti berkurangkan??
Pastu bila korang nak hapdate balik duit dalam tu mesti lambat kan??
Pastu dah tadak duit pun mesti korang pegi cek gak kan ??
Buat-buat macam ada duit.....



*************************************************************************************
Situasi 2,

Ok,
Luorang ada kolam,
Kolam lu orang kolam kat tanah je,
Mula-mula memang lah banyakkan air,
Penuh sampai Daniel Bigo terjun pun boleh lemas,
Pastu lama-lama korang tak top up air die,
Hujan pun tak turun,
Takkan air kolam tu penuh je kan..??
Mesti berkurang kan??
Pastu kalau nak tunggu hujan,
Mesti lama kan??
Lainlah kalau lu orang ader nak hapdate air tu dengan air paip ke,
Kan??



*************************************************************************************
Situasi 3:

Lu orang bawa air botol pergi kelas,
Pastu luorang dahaga kan??
Lu orang minum seteguk-seteguk,
Lama-lama mesti habis kan,
Takkan pas kena seteguk-seteguk tak habis-habis kan??
Pastu kalau nak penuhkan balik??
Mesti kena tunggu lama kan ??
Nak tunggu masa rehat,
Nak tunggu masa balik??
Lainlah kalau ada watercooler dekat kelas lu orang kan..??

*************************************************************************************

p/s; agak-agak korang dapat tak apa yang gua nak sampaikan?? Hehehehe....




31 comments:

  1. huishh.dasat2.tak tercapai akal aku dowh.

    chillah bro.besok sabtu lusa ahad.enjoy2.

    ReplyDelete
  2. arque:
    huhuh
    mmg la, tp ahad gme bola plak..letih2...men kat padang luas lak tu..ponat dowh/...

    ReplyDelete
  3. test power jap..

    saya pun tak tersampai pemikiran ke tahap nih...
    bravo..bravo..:D

    ReplyDelete
  4. haha..
    hmm..suka bce blog nie..
    besh2..
    lalala~
    :)

    ReplyDelete
  5. Situasi 1: Klau gua ada sejuta. Gua simpan dalam ASB. 6 percent setahun. So setahun punya interest wa dapat RM60 000. Divide 12 month, wa dapat bulan RM5 000 per month. Wa belanja kurang dari RM5 000 per month. So duit wa takkan abis2. Kecuali la ASB bankgrup. Muahaha.

    Situasi 2. Gua duduk umah flat je. Paip air depan umah gua bocor. So tiap2 ari air tak pernah kering. Jgn salahkan gua. Salahkan PKNS tak datang repair. :D

    Situasi 3: Kelas gua kejap2 je. Start kul 10 sampai 12. Start balik kul 2 sampai kul 4.

    Kelas kul 10, gua masuk kul 10.30 pastu gua keluar g minum2 pukul 10.45 kat kedai maplei. MAsuk balik kul 11.30. Kul 12 gua balik. Kelas kul 2, gua masuk kul 2.30, then gua keluar g lunch 10 minit lepas masuk. Kul 3.30 gua masuk balik.

    Gua rasa klau gua bawa secawan air masuk kelas pun, mesti tak abis punya. Jgn salahkan lecturer gua, salahkan gua sebab klau gua duduk lebih dari setengah jam dalam kelas mesti gua tido punya.

    P/s situasi 2 dan 3 memang kisah benar yg gua pernah alami. Yg satu tu, Klau betul gua ada sejuta Alhamdulillah la. :D

    ReplyDelete
  6. rinduuu aku kat blog ko..
    hohoho..

    ReplyDelete
  7. heheh... situasi2 yg boleh dikategorika sebagai peribahasa 'sikit2 lama2 jadi gaung'... bukit kalau ditarah sedikit demi sedikit pun boleh jadi rata...

    ReplyDelete
  8. cet, ingt kan aku miss tu..

    uwa3!!!!

    ReplyDelete
  9. gua tau kalau tak baca memang tak pafamkan

    ReplyDelete
  10. re : bukan xbgi tgk lah...hahaha..semua xlleh tgk pon ;p
    wakakaka...
    ilek2..
    naanti cari lagi duit tuh..haha

    ReplyDelete
  11. bengkek seh dgn org yang cam ni...lagi2 kalau jenis suka pnjam duit pastu nak bayar liat...pastu kalau g class tak bawak air seniri *terutamanya lelaki la* suka suki mintak air orang, weh tekak ni kering sababr je la..

    fuh!

    ReplyDelete
  12. ak fhm 1 ngan 2 je..
    tu pon pas jenuh selak kamus!!
    kira lulus la kn..?
    haha..

    ReplyDelete
  13. aida manap:
    haha yeke tak tercapai dek akalmu??
    hmm...




    syafiqah;
    bukti suke??
    hehheheh...




    alang:
    itu kalau sejuta, tapi kalau duit gaji jek ??
    huhhuhu
    amboi, di balas balik dengan situasi2 tu ek..hahah thanks bro..




    bias:
    mmg la tinggi, PHD kot gua..hahah



    yor ikono:
    harap merindui tuannya skali,..ekekeke



    Naz:
    erm ye la kot peribahasa la sangt..hahaha



    miss lulu:
    jgn merajuk..bih kurang la...haha tp lu lg best polo gua awal2 lg..thanks..

    ReplyDelete
  14. mamai:
    dah bace pon tak paham, klu tak baca??hahaha



    azza:
    ye la nek oit...hehe
    dah cr tp habis kt MCD..kakakaka



    neon:
    erkkk macam kene kat lu jek..classmate lu mst cam nie kan..ekekeke



    aku best kot:
    ermm kire lulus tp takdapat dekan..hahaha

    ReplyDelete
  15. kenal wa???hahaha
    poyo ah mcd kunun...

    ReplyDelete
  16. berusaha untuk mencapai sesuatu tanpa bantuan orang lain...

    ReplyDelete
  17. bukti suke??
    haha..
    cmne nie nak tnjuk bukti..
    tiap kali ad entry bru org msti bcela..
    huhu :P

    ReplyDelete
  18. semua situasi dah alami.
    Gila kentang dibuatnya...

    ReplyDelete
  19. uhuuh..xtercapai akal i neh u...hiih

    ReplyDelete
  20. yelah...harap benda yg ade jee...mana cukup erk..
    kena usahalah kan...

    bukit..kalau ditarah hari2 pon jd rata. dah rata..sok kalau banjir..nk panjat kat mana erk...

    ReplyDelete
  21. sisengal mungkin:
    haha kenal la beb..bkn wa ttau lu spe ..heheh MCD la,...tau /.???bkn mc furry...hahaha



    XXXmalaya:
    erkk....hampir2...



    aku pentoi:
    huhuhu..banyakkan research ag..hahah



    syafiqah:
    ye ke??
    tp gua tatau lak spe yg bukak..hahaha
    ala tau la..sje jek...




    cik cookie:
    gila kentang??
    fries ke?? g mc d..haha



    honeybunny:
    erkk....jangan pikir sgt nt gile..hahaha



    qaseh:
    ermm hampir2 gak...dah nk btol dah tu..
    takper, nnti entri akan dtg gua gtau apa maksud gua sebenarnya..haha

    ReplyDelete
  22. hahaha...cehh...
    jom mcd..
    lu belanje
    hahaha

    ReplyDelete
  23. salam...

    sangat dalam entri ni..
    tq singgah anaklaut.

    ReplyDelete
  24. rajin2 la apdet blog ko ni kimi...hahahaaha...pastu ko tempias2 kt org lain jugak kan suruh apdet belog diorang..cehh....
    ni andaian aku le...ekkeeke...

    ReplyDelete
  25. si sengal mungkin:
    gua lanje??nak cekau mane duit beb..hahaha



    anak laut:
    dalam berapa kaki?
    huhuh tq gak singgah sini..


    kelip2:
    uiks..tepat sekali tuh...pandai kelip2...kehehehe

    ReplyDelete
  26. situasi 1...betol...takda duit pun gi tengok gak. manala tau kalau2 ada orang kasi sumbangan ikhlas!

    situasi 2... hahaha kering terus pun boleh... takyah topup ngan air paip... tunggu hujan je...

    situasi 3... ala... terus je kluar beli air lain...haha

    agak2 aku pun tak tau apa yang ko citer nih hehe

    ReplyDelete
  27. hahaahahhaha
    lps jek menulis entry ni..
    kimisai telah didapati pitam..
    krn terlalu mengerah kudratnye...
    utk menghasilkan entry yg..
    melampaui pemikirannya yg cetek itu..
    ;p

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!