Yang sudi menjengah...TQ

Tuesday, November 10, 2009

Kisah Debikk....!!!!




**************************************************************************************
Debik 1:

Pian tengah bersedih sebab kena tinggal dengan awek dia. Tak macam Samad, awek Jawa cun melecun, bukan cun melecur. Pian termenung tepi eskelator kat GSC, Level 6m. Monyok je Samad ni tengok Pian. Niat di hati hendak menegur, takut dia pulak yang tak bertegur. Last-last Samad ni buat-buat macho, pergi lepak tepi Pian.

" Sabarlah Pian, aku paham. Alaaaa...Kumbang bukan seekor, bunga bukan sekuntum..."


Debikkkk...!!!!! Nah ko..!!!!


*************************************************************************************
Debikkk 2

Samad termenung, mengenangkan nasib dia hari tu. Gaji baru masuk, tapi tak masyuk macam selalu. Esok besday awek, janji nak bawa awek pergi Genting Highland, nak main salji buatan manusia. Ye la, nak pergi Eropah, tak mampu sangat kan. Last-last handphone pulak boleh hilang, siap dengan tunai RM 200 lagi tu kat bilik staff. Pergghh...Gaji tak masyuk, barang hilang, duit pulak nak kena keluar esok. Pian datang menghampiri Samad. Nak di tegur takut nanti dia pulak yang tak nak bertegur. Last-last Pian buat macho pergi lepak dengan Samad.

" Sabarlah Samad, yang patah boleh tumbuh, yang hilang akan berganti...Gua paham laa..."

Debikkkk...!!!!! Nah ko..!!!!




*************************************************************************************
Debikkk 3


Pian dengan Samad termenung, monyok dan nampak memang macam orang tak betul. Ye la dah kena debik masing-masing kat muka. Hilang kemachoan beb. Samad mata kanan, Pian mata kiri. Molek benar la gitu. Gua tengah lapang, takde kerja nak buat. Penonton semua dah masuk Hall. Gua nampak dua-dua ekor mamat ni tak bercakap. Masing-masing ego. Niat di hati gua nka bertegur, tapi takut diorang plak tak nak bertegur. Last-last gua machokan diri, terus pergi lepak dengan Pian dan Samad.


" Dah la beb..!! Luorang ni pon, pasal bendda kecik pon nak debik sana. debik sini. Rileks-rileks sudah kan.. Tengok gua, rileks jek... Ni dah sampai tak bercakap, apahal kan.. Kang dua-dua gua debik..!!! Baru...."

Debikkk...!!! Nah gua..!!!


Tak sempat bagi ayat penamat dah kena. Padan muka gua...!!!

*************************************************************************************



p/s: gua tatau bunyi tumbuk sebenar macam mana...

31 comments:

  1. hahaha..
    padan muke...
    amik penumbuk sejibik

    ReplyDelete
  2. fiirrrrrrrrrrrrrrrrrrrsssssssssssssssssssssssstt

    ReplyDelete
  3. haha..
    x psal2 rse penumbuk..
    padan muka..
    suka2..hehe :P

    ReplyDelete
  4. si senal mungkn:
    thnks..hahaha
    gua tak ramai komen, xdpt first pon takpe...hahaha


    syafiqah:
    mmg dah rse lame dah...
    suka gua ke??
    haha

    ReplyDelete
  5. bukan bunyi tumbuk 'dush..dush' ke?? baru comey sket..lalalala

    ReplyDelete
  6. at least dua-dua mata kena balance sikit... hehe

    ReplyDelete
  7. huh, cerita betul ke ni??? ?? ?? ??

    ReplyDelete
  8. haha..suka kmu?? yup kot..blog kmu :)

    ReplyDelete
  9. wah...takut aku nak komen...nanti tak pasal2 kena debikkkkkk....:-D

    ReplyDelete
  10. aisyah:
    sampai hati..hahaha
    :-(



    dzulhafixi:
    cha wah lau....!!!



    masturah idrus:
    haha...aah kan kiut je bunyinye..



    mcjayn:
    baru fair kan..pandai2...


    niijiusan:
    betola...ingat nipu??
    hehehe...ade lagi kesan ...huhuhuhu

    ReplyDelete
  11. syafiqah:
    hahaha..pandai berterus terang..



    patung:
    tu pun kire komen gak..takkena pun debik..
    hehehe

    ReplyDelete
  12. nanti jumpa gua jangan lupa mintak bunyi tumbuk sebenar..

    ReplyDelete
  13. bro aloy:
    huhu..gua mintak lu kasi kat perut leh??
    kat muke nt jatuh market...

    ReplyDelete
  14. debik yang betol2 kalau lu nak tau mcm dalam citer tamil tu dush...dushhh... hahah baru real!

    ReplyDelete
  15. bias:
    kejadian tak di duga...hahaha
    insy next time



    terompahkayu:
    hahah tu macha nyer style...gua malay beb..tulen..!!!Deshuuuummmmmmmmmmmm bleh ??

    ReplyDelete
  16. haha.tak pasal pasal kau pun kena.
    debik balik doe.debik debik.

    ReplyDelete
  17. ghahah.. amacam best ke? bunyi tumbuk dush2 lah..

    ReplyDelete
  18. ini cerita anak wayang GSC?? 18SG sioot..hahah

    ReplyDelete
  19. lepas hari tu ko baru tau cmner bunyi penumbuk kan.. haha..

    ReplyDelete
  20. debik tu tuka macam bibik la...baru style :D

    ReplyDelete
  21. dushumm...!! amik ko...

    err,cani ke bunyik..?? hehehe...

    ReplyDelete
  22. hahaha....penangan kalo salah masuk timing mmg kena debik!!

    ReplyDelete
  23. ada yang kena debik satgi ni... ;p

    ReplyDelete
  24. hahahhaha
    kang dah kena
    len kali ko diam sudah..
    xyah nak wat2 baik
    huhuh

    ReplyDelete
  25. arque:
    tak sampai hati da...due2 dah dapat kan..hahaha


    fhad:
    dush2 macam senario lak...


    reiko jez:
    hehe...bkn anak wayang, tp staff wayang daaaa...


    phyzee:
    sememangnya gua bkn kaki menumbuk...jahill..!!!hehehe


    cik epal:
    kalau bibi gua tak debik la...gua kiss...kalau bibik cantik la...

    ReplyDelete
  26. lea:
    debuk macam tak lojik..haha..macam bunyi nangka busuk jatuh lak.


    kakuna:
    deshum...ermm slow motion leh la kot bunyi macam tuh..


    siti bum2:
    heheh kire adil la kan??


    addyaholix:
    lu ke??
    hahaha kalau lu gu tak sanggup..


    yor okino:
    niat di hati hendak berbaik...dah jadi taik..haha


    XXXmalaya:
    tak sempat kot...

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!