Yang sudi menjengah...TQ

Wednesday, August 18, 2010

Status FB banyak nasihat ..!!~

Lu orang kenal perempuan berambut tebal ?? Hahaha. Kepada awek rambut tebal sila baca enti ini memandangkan lu ade hasrat ingin menonjol di dalam blog gua. =) Takpe identiti lu di rahsiakan.

:D

*****************************************************************************************
Balik kelas lempar beg. Awal lagi. Nak tidor?? Bukan stail gua. Stail gua amek laptop, men FB then buat keje. Bukak-bukak FB cuba-cuba usha status kawan-kawan. wahh.. Memang banyak yang hapdet. Ade yang tulis omputih lak. Tulis melayu kompon la kan.

Tapi yang menarik gua ada baca satu status tu. Tapi gua alih dalam bahasa melayu la.

"Beza antara sekolah dan hidup adalah di sekolah kita di berikan pengajaran dan di berikan ujian, tapi hidup pulak kita diberikan ujian yang akan memberikan kita pengajaran.."

Bagi memang mendalam. sangat-sangat mendalam. Gua rasa apa yang nak di sampaikan dalam kata-kata tu boleh membuatkan manusia sedar tentang kehidupan masing-masing. Bila sebut pasal kata-kata macam tu, gua teringat beberapa kata-kata teman gua yang gua rasa ada logiknya.

Gua kenal sorang gurl ni kat UIA, dan gua pernah dengar kata-kata dari beliau:

" Kalau cepat kita jatuh cinta dengan seseorang tu, semakin cepat hubungan ada masalah nanti."

Kalau lu orang pikir camne ek?? Gua memang percaya dan mula mendalami apa yang die cakap. Pergghh..!! Takut gak gua kot-kot nanti gua jumpa mana-mana aweks kan. Kejap je kenal lalu terus jatuh cinta. Hah?? Macam mana?? Gua dah terpengaruh dengan ayat dia tu. Lu orang rasa ok tak ayat kat atas?? Betul ke kalau kita kenal dan sayang seseorang tu dalam masa yang cepat, nanti cepat gak kita berpisah dengan die?? Arrgghh..!!

Tapi takpa. Lepas tu gua kenal ngan seseorang lagi. dah lama dah. Dia berfikiran sedikit dewasa lagi dari gua. Eh gua ni men kenal-kenal je kan. Memang TEMBOK BETUL lah. Lepas tu, gua cuba cakap kat dia ayat yang kat atas tu. terus dia balas kat gua:

"Awak, nak mencari cinta memang senang, tapi nak serasi memang susah..."


Dan bila gua pikir-pikir balik betul gak kan. Kalau nak banding dengan yang kat atas lagi tu, kan memang betul la, cinta memang kita mudah dapat tapi nak kekalkan keserasian cinta kita dengan pasangan kita memang susah kan. dan kalau lu orang pikir balik, betul juga. Kata-kata kat atas ni lagi bermakna.

Ok..!!

Mamat dengan Minah ni kenal dah lama gila. Oppss..!! Ni bukan kisah gua OK, takut kontroversi pulak kang..!! Sambung balik. Dah dekat 3 tahun kot Mamat ni usha si Minah ni sampai sanggup perabih duit die kat Minah tu. Genap 3 tahun, barulah si Minah ni terima si Mamat ni. Dan Cinta pun berputik setelah 3 tahun kenal. Tapi kan sepanjang diorang kenal, si Minah ni tak serasi dengan mamat ni. Mamat suka tengok wayang, Minah tak suka. Dia seuka jalan-jalan jauh-jauh ala-ala travel gitu. Walaupun 3 tahun dan kenal, kononnya dah kenal hati budi masing-masing, tiba-tiba diorang tak sefahaman. Nak-nak ulak si Minah tu pergi kerja kat negeri lain. Mencari pengalaman kononnya. Tup-tup dapat lak laki lain. Laki lain tu pulak, dah la serasi dengan dia, minat sama, hobi sama, jantina je lain..!! Habislah si Mamat ni kan?? Jadi, bagi gua kalau kita kenal seseorang tu dalam masa singkat pun, tapi persefahaman tu wujud, ada keserasian, tetap menjadi hubungan kan ?? Tapi pendapat masing-masing lah, ada yang nak macam tu ada yang nak macam ni. Bagi gua, gua rasa Penyataan yang kedua tu lagi bermakna kot. Tapi yang pertama tu ade logiknya juga. Tak ke gitu Encik SOFI..??? HEk Eh, Hek Eh..!!~



p/s: Apsal tetiba gua selalu hapdate pasal jiwang ni..?? Bohsan ahh... ~

4 comments:

  1. mira:
    lu 1st sebab blog gua tak femes..so takyah rebut2 nk komen 1st..hahahaha kan??

    Azza:
    nekk..!! Lame gile kot menyepi.. ahaks..gua gua yg mnyepi??!!~

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!