Yang sudi menjengah...TQ

Thursday, August 26, 2010

Pilih Rumput di padang yang paling cantik dan menarik hati kamu..

Salam Ramadhan al-Mubarak.

"Mula-mula saya jumpa dah cikgu rumput tu, tapi saya rasa ade lagi yang lebih cantik kat depan. Jadi saya melangkah lagi nak mencari yang lebih baik. Tapi last-last takde dah. Yang ade yang mula-mula tadi je. Tai cikgu tak bagi saya menoleh ke belakang"

Sangat memeberi makna cerita di atas. Gua pasti ramai yang sudah baca. Ramai yang sudah menonton di Youtube.com. Bagi gua pun cerita begitu besar implikasinya untuk kita. Jadi entri kali ni gua rase nak bagitau lu orang semua sesuatu. Gua rasa memang seakan-sakan jiwang, tapi mungkin bermakna kot. Entalah.
*****************************************************************************************

"Ala Mie, aku kira ok lah dah dapat awek yang dara lagi. Aku kan kuat toron orag gak. So dah dapat macam ni Best la kan. Takut gak kot-kot aku kawen dengan budak yang dah lobos.."

Pergghh..!! Memang menyengat. Kalau kaum hawa dengar quote ni depan-depan kompom durang akan rejam mamat ni dengan batu. Pedih kot. Dah pandai toron anak orang, pastu lu nak pulak teman sehidup semati lu yang baek-baek. Lu seelok-eloknya dapat yang soploh ribu kali kelobosan durang. Baru adil kan ? Karma itu wujud kan ?? Ramai yang masih terikir kan ?? Kalau orang tu baik akan mendapat asangan yang baik. Dan begitulah sebaliknya. Dalam ISLAM sekalipun ada mengatakan tentang tu. Tapi, bukan untuk menyangkal, bukan untuk menidakkan. Kebanyakkan kawan-kawan gua yang lahanat yang gua kenal perangai macam tupai ramai yang dapat bini baek punya. Siap alim lagi. Tulah manusia, bila dah dapat yang baik pun masih taknak bersyukur. Masih nak buat teruk-teruk. Terimalah apa yang ada tu sebaiknya. Ingat 4 perkara yang gua nak kongsi dengan lu orang ni:


Ianya satu ujian jika insan yang baik bertemu dengan insan yang teruk,
Ianya satu rezeki jika insan yang teruk bertemu dengan insan yang baik,
Ianya satu nikmat untuk insan yang baik bertemu insan yang baik,
Ianya satu balasan untuk insan yang teruk bertemu dengan insan yang sememangnya teruk..!!

Salam Ramadhan semua...~





p/s: Hidup jangan nak menipu diri sendiri. Tipulah manusia kanan dan kiri. Jangan tipu diri sendiri..

9 comments:

  1. buruk baik seseorang di masa lepasnya adalah bukan hak kita untuk pertikai.....

    yang penting masa sekarang


    untuk mencorak masa hadapan.....

    ReplyDelete
  2. zona:
    betull.. kenali lah insan itu untuk pada masa itu, bukan pada masa silamnya.. =)

    ReplyDelete
  3. pernah rasa serba salah dengan diri sendiri??
    saya pernha...

    ReplyDelete
  4. nape x time je,bersyukur ngn pe y kite ade,,,

    ReplyDelete
  5. lumut:
    anda pernah?? gua selalu..!! ahaks

    isyie:
    klu sume bersyukur, takde la kes putus.. kan ??

    SMKAP:
    kompom.. Gua kan baik ??haha

    ReplyDelete
  6. yang buruknye dia adalah keran dia cakap besar.hangsuang sial~

    harus kena potong boboy die 2~

    ReplyDelete
  7. ain:
    boboy??arghhh sakit..!!~

    kr2:
    lorhh?? macam tu pulllokkkk...!~ =)

    ReplyDelete

cakap jek..

Kelip-kelip..!!